سلامت نیوز : وزیر بهداشت، ارتقای وضعیت معیشتی مردم و کاهش نرخ بیکاری را مهم‌ترین وظیفه و هدف دولت عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن هاشمی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اقدامات دولت در عرصه داخلی و بین‌المللی گفت: در بعد خارجی توانستیم با ایجاد مناسبات متقابل ضمن حفظ حقوق ملت ایران، ماجراجویی کشورها علیه ایران را تا حدودی کم کنیم و در بعد داخلی نیز دولت توانست طی چند ماه تورم را از رقم 40 درصد به 25 درصد کاهش دهد.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکل اشتغال گفت: اگرچه اشتغال هنوز مهم‌ترین مشکل عمده مردم است اما این معضل در دولت‌های قبلی نیز وجود داشت و امیدواریم با فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر، چرخه‌های تولید بیش از گذشته با سرعت بیشتری به حرکت درآید و زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شود.

وی تاکید کرد: ارتقای وضعیت معیشتی مردم مهمترین هدف دولت است.

دکتر هاشمی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه سلامت کشور گفت: مهم‌ترین اقدامی که دولت طی چند ماه در حوزه سلامت انجام داد بازگرداندن آرامش به بازار دارویی کشور بود.

وی با اشاره به مشکلات مناطق محروم گفت: امیدواریم در فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها و اهتمام ویژه رئیس جمهور به حوزه سلامت و نیز عملیاتی شدن بودجه سال آینده، شاهد ارتقای وضعیت سلامت در کشور باشیم.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در دو دهه گذشته و نیز تلاشهای رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای ارتقا و پیشرفت این دانشگاه، گفت: آینده خوبی برای این دانشگاه پیش‌بینی می‌کنم هیچ خدمتی را ارزشمندتر از خدمتی که ما به مردم برای کاهش آلام آنها می‌کنیم نمی دانم و باید قدردان این فرصت باشیم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به نام‌گذاری روز حمایت از بیماران کلیوی از فعالیت‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی و نیز همه خیران سلامت تشکر و قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که این سنت حسنه که از قرن‌ها قبل در سنت ایرانیان وجود داشته است، پر رونق‌تر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نگاه مثبت و توجه مسولان ارشد نظام سلامت به حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری، سران قوا، و سایر کانون‌های سیاستگذار، همگی به حوزه سلامت و مشکلات مردم در این حوزه توجه دارند و در بحث بودجه هم امسال، بیشترین توجه، به حوزه بهداشت و درمان شده است.

هاشمی در ادامه اظهار امیدواری کرد با تلاش همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت و نیز توجه به اهمیت پیشگیری بر درمان، در کاهش آلام بیماران به ویژه بیماران دیالیزی گامهای موثرتری برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha