دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 107912

سلامت نیوز : یک جراح و متخصص چشم با بیان اینکه فشار و مالش چشم آسیب دیده موجب وخیم‌تر شدن آسیب وارده به چشم می‌شود، گفت: برای جلوگیری از تشدید آسیب وارده باید تا پیش از رسیدن به پزشک، محافظی سخت بر روی چشم قرار داد.

دکتر محمد رضا بلوکی مقدم در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه صدماتی که در چهارشنبه سوری به پلک، قرنیه و عدسی چشم وارد می‌شود، کاهش شدید بینایی را به دنبال دارد، گفت: اگر افرادی که دچار مصدومیت شدند در اورژانس مورد درمان قرار بگیرند، این شانس وجود دارد که به حالت اول بازگردند.

وی در ادامه با بیان اینکه انفجار مواد محترقه باعث پرتاب ذرات ریز آنها می شود و برای چشم خطرات و آسیب‌هایی جدی ایجاد می‌کند، گفت: درصدی از این عوارض غیرقابل درمان و ترمیم ناپذیر است چرا که گاهی بر اثر این حوادث چشم دچار پارگی و سوختگی می‌شود.

بلوکی مقدم با تاکید بر اینکه در صورت دستکاری نکردن چشم، درمان پارگی پلک آسان‌تر می‌شود، گفت: پس از هرگونه آسیب به چشم باید از مالش و فشار بر روی کره چشم اجتناب کرد و برای جلوگیری از هرگونه آسیب جدید باید با یک محافظ سخت چشم را پوشاند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت در حرکات کره چشم، تخلیه یک یا هر دو چشم، نابینایی و کم بینایی و ایجاد مشکلات روحی بعد از آسیب دیدن از جمله عوارض استفاده از مواد منجره در چهارشنبه سوری است ، اظهار داشت: افراد برای جلوگیری از هرگونه حادثه از قرار گرفتن در مکان‌های عمومی پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جعفر(جمال)علیدوست لسکوکلایه ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    جناب آقای دکتر بلوکی باسلام.همکلاسی دوران دبیرستان بوعلی سینا هستم مایلم برای تجدید خاطرات دوستی دوران تحصیل درصورت امکان درارتباط باشیم لطفا اگرپیامم رامشاهده کردید برایم پیام بگذارید باتشکر