منوچهر فراقی در جلسه کارگروه بهداشت و درمان با انتقاد از تکرار مصوباتی که بعد از بررسی در جلسات هنوز بعد از گذشت چند سال اجرایی نشده اند افزود: بخش عمده ای از این مشکل ناشی از عدم همکاری و عدم مدیریت ادارات ذیربط است.

سلامت نیوز : منوچهر فراقی در جلسه کارگروه بهداشت و درمان با انتقاد از تکرار مصوباتی که بعد از بررسی در جلسات هنوز بعد از گذشت چند سال اجرایی نشده اند افزود: بخش عمده ای از این مشکل ناشی از عدم همکاری و عدم مدیریت ادارات ذیربط است.

وی اضافه کرد: بخشی از این مصوبات نیز ناشی از کمبود بودجه و اعتبارات مورد نیاز است که باید با مشخص کردن منابع مالی و در اختیار گذاشتن اعتبارات لازم و با همکاری ادارات مربوطه آن مصوبات را بدون تعلل و از دست دادن زمان به مرحله اجرایی رسانید.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،فراقی با بیان اینکه هم اکنون شهرستان بروجرد از نظر بیمارستانی و درمانی با مشکلات عمده ای مواجه است ، گفت: در شرایطی که این شهرستان بین 400 تا 500 تخت بیمارستانی کم دارد و در عین حال طرح عمرانی بیمارستان ایت الله بروجردی هم به حالت مسکوت باقی مانده لزوم همکاری دستگاه های اجرایی برای توسعه شهر بیش از پیش وجود دارد.
فرماندار ویژه شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه بیمارستان آیت الله بروجردی تنها 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است افزود: این در حالی است که در نقاط دیگر همزمان با این پروژه ، پروژه های بزرگتری کلید خورده و اکنون به بهره برداری رسیده است.
فراقی ادامه داد: در چنین شرایطی گاه مشاهده می شود مصوباتی مبنی بر توسعه و یا تغییر در جهت بهبود اوضاع بهداشت و درمان شهرستان بروجرد به استان فرستاده می شود که بدون وجود دلیلی مشخص با مخالفت مواجه می شوند که برای رفع این مشکل کمک و همکاری دستگاه های مختلف اجرایی لازم و ضروری به نظر می رسد.
وی با اشاره به اینکه از سال90 تاکنون 10 مصوبه کارگروه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد همچنان تکرار می شود و به مرحله اجرایی نمی رسد گفت: از جمله این مصوبات که اجرایی نشدن آنها، مدیریتی است و نه مالی ، ساماندهی محل دفن زباله های شهری و ممانعت از نگهداری دام در سطح شهر ،است.
فراقی در خصوص مشکل فاضلاب زندان نیز گفت: با توجه به خروجی فاضلاب دراین بخش که قابل توجه است مشکلات عدیده ای را می تواند به دنبال داشته باشد که با همکاری اداره آب و فاضلاب بروجرد و مدیریت زندان طی جلسات اتی که با حضور این دو دستگاه برگزار خواهد شد میزان هزنیه مالی انجام این کار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی در خصوص فعالیت برخی از ماشین های حمل فاضلاب نیز گفت: بنا بر گزارش کارگروه بهداشت ودرمان شهرستان بروجرد هم اکنون بین 25 تا 35 خودرو حمل فاضلاب شناسایی شده اند که باید مشخصات انها تحویل نیروی انتظامی و از فعالیت آنها ممانعت به عمل آید. 
ˈحسن بلوریانˈ معاون اجتماعی فرمانداری بروجرد نیز در این جلسه گفت: با توجه به تکرار برخی مصوبات در جلسات مختلف کارگروه بهداشت ودرمان هم اکنون ده مصوبه در اولویت قرار داده شده که با در نظر گرفتن علت مالی و یا مدیریتی هر کدام ازاین مصوبات، هر یک از دستگاه های اجرایی باید وظایف خود را انجام دهند.
وی گفت: راهکار خروج از بن بست تکرار مصوبات، مشخص کردن مصوبات مالی و مدیریتی است به این صورت که در مورادری که بر اثر سوء مدیریتی مصوبه اجرایی نمی شود برخورد شود و مصوباتی هم که بر اثر مشکلات مالی اجرا نشده اند طی جلسات با دستگاه های مربوطه مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha