بیماران 1.5 برابر داروی مصرفی خود را در طول سفر به همراه داشته باشند

سلامت نیوز : رئیس مرکز بین‌المللی طب مسافرتی ایران به بیان توصیه‌هایی پیرامون مسافرت بیماران خاص، قلبی، ریوی و ... پرداخت و توصیه اکید کرد تا آنها حتما یک و نیم برابر نیاز دارویی‌شان را با خود به همراه داشته و داروها را در دو جای مختلف قرار دهند.

دکتر مرتضی ایزدی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه سفر جزئی از زندگی است و نمی‌توان آن را حذف کرد، اظهار کرد: بیماران خاص، قلبی، ریوی باید مراقب شرایط جسمانی خود باشند و توصیه‌های پزشک را رعایت کنند.

وی افزود: وقتی بیماران قصد دارند به مسافرت بروند حتما یک و نیم برابر میزان مصرف دارویشان را به همراه داشته باشند تا با کمبود احتمالی دارو مواجه نشوند و اگر بر طول مدت سفرشان افزوده شد، به علت نیافتن دارو خطری جانشان را تهدید نکند.

رئیس مرکز بین‌المللی طب مسافرتی ایران با اشاره به اینکه لازم است بیمار به هنگام بستن کوله بار سفرش، داروها را در دو جای مختلف بگذارد، گفت: در این صورت اگر یک بخش از داروها گم شود، دچار مشکل نخواهد شد.

ایزدی با اشاره به ضرورت توجه به وضعیت آب و هوایی مقصد سفر اظهار کرد: وضعیت آب و هوایی همه شهرهای ایران و کشورهای جهان در پایگاه اینترنتی مرکز بین‌المللی طب مسافرتی ایران قابل ملاحظه است.

وی درباره ایمنی سفر گفت: ایمنی جزئی از سلامت مسافر محسوب می‌شود. افراد حتما جعبه کمک‌های اولیه و کیت پزشکی مربوط به هر منطقه را بویژه در سفرهای بین‌المللی به همراه داشته باشند. به عنوان مثال در برخی مناطق حشرات ناقل بیماری زندگی می‌کنند که لازم است مسافر داروهای ضدگزش حشرات را به همراه داشته باشد تا بتواند در صورت بروز مشکل اقدامات اولیه را تا زمان رسیدن به پزشک انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha