سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 107928

سه خطای رایج در وعده‌ غذایی صبحانه

سلامت نیوز : صبحانه یکی از وعده‌های مهم غذایی و در عین حال یکی از فاکتورهای مهم برای لاغر شدن است اما این بدان مفهوم نیست که هر نوع ماده خوراکی را به هر مقداری که بخواهید می‌توانید در وعده صبحانه بگنجانید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان سلامت و تغذیه معتقدند که انتخاب موادغذایی مناسب برای وعده صبحانه ضروری است و اگر این انتخاب درست نباشد می‌تواند تاثیر عکس داشته باشد و حتی موجب چاقی شود.

به گفته این کارشناسان، سه اشتباه معمول که اکثر مردم در انتخاب مواد خوراکی صبحانه انجام می‌دهند و باید اصلاح شود عبارتند از:

- آب پرتقال در مقایسه با خود میوه پرتقال، مقدار بیشتری قند و کالری دارد و به همین دلیل افراد برای آنکه فیبر خوراکی بیشتری دریافت کنند و مدت زمان طولانی‌تری نیز احساس سیری داشته باشند، توصیه می‌شود که خودِ پرتقال را به جای آب این میوه بخورند.

- برخی افراد تمایل به خوردن ماست‌میوه‌ای در وعده صبحانه دارند. ماست کم‌چرب به عنوان ماده‌ای لبنی انتخاب مناسبی برای صبحانه است اما ماست‌میوه‌ای حاوی قند زیاد است و مصرف آن در واقع کالری اضافی وارد بدن می‌کند.

- مصرف غلات مغذی در وعده صبحانه نیز می‌تواند مفید باشد اما با این حال نباید در خوردن آنها زیاده‌روی کرد. بیشتر افراد در هر وعده صبحانه حجم زیادی غلات را به دفعات بیشتر مصرف می‌کنند که همین امر موجب می‌شود بیش از نیاز بدن‌شان کالری دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha