سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 107936

خطرات حذف کربوهیدرات ها از برنامه غذایی

سلامت نیوز :  این روزها اتخاذ برنامه غذایی بدون کربوهیدرات بین مردم رایج شده است. هر چند این برنامه غذایی ممکن است در کاهش وزن موثر باشد اما حذف کردن کربوهیدرات ها از برنامه غذایی می تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ برای گرفتن رژیم، افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که باید برنامه غذایی کم کربوهیدرات و نه بدون آن را دنبال کنند. با کم کردن میزان مصرف این ماده غذایی می توان به حفظ سلامت کمک کرد اما مصرف نکردن این ماده می تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد.

جایگزین کردن کالری ها:با حذف کربوهیدرات از برنامه غذایی، کالری، چربی یا پروتئین جایگزین آن می شود و در بسیاری از موارد نیز مصرف چربی های اشباع شده افزایش پیدا می کند. این روند برای قلب مفید نیست و خطر بیماری قلبی، سکته، بروز برخی انواع سرطان ها و تصلب شرایین افزایش می یابد.

نیاز به فیبر:بیشتر غذاهای سرشار از کربوهیدرات، سرشار از فیبر نیز می باشد و حذف یکی از این ۲ باعث حذف شدن دیگری از برنامه غذایی می شود. حذف فیبر برای سیستم گوارشی مضر است و خطر بروز سرطان کولون را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

کتوز:هنگامی که بدن برای سوخت و ساز، کربوهیدرات کافی ندارد به چربی به عنوان منبع انرژی وابسته می شود.شکسته شدن چربی به تولید اجسام کتونی منجر می شود که می تواند باعث بروز حالت تهوع، ضعف و بی قراری شود.

علاوه بر آن، باعث گرسنگی و در نتیجه پرخوری و بلافاصله افزایش مجدد وزن می شود.

با توجه به آنچه گفته شد ضروری است که در برنامه غذایی خود به میزان کمی کربوهیدرات بگنجانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha