بیمه‌های درمانی کشور نیازمند تحول ساختاری و چابک سازی هستند

سلامت نیوز : رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: مهمترین نیاز نظام سلامت کشور ما رسیدن به یک بسته جامع و کامل خدمات سلامت برای آحاد ایرانیان است و در عین حال بیمه‌های درمانی نیز نیازمند تحول ساختاری و چابک سازی هستند.

 علیرضا زالی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بیمه‌ها نیاز به یک تحول جدی ساختاری، تأمین مناسب منابع و چابک‌سازی دارند و در حال حاضر چالش اصلی بیمه‌های پایه کشور بحث تأمین منابع است.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: صرفنظر از اینکه بیمه‌ها در کدام منطقه قرار بگیرند و در کجای ساختار باشند مهم این است که در وهله اول بیمه‌ها به یک حد بالنده‌ای از چابکی اجرایی و تأمین مناسب منابع و اعتبارات برسند.

وی ادامه داد: بالطبع اگر بیمه‌ای ناتوان باشد و توان اقتصادی محدود داشته باشد چه در وزارت بهداشت باشد چه در وزارت رفاه، نتیجه‌ای برای مردم نخواهد داشت.

زالی تصریح کرد: مهمترین سؤال آن است که چه روش‌هایی باید انجام شود تا وضعیت فعلی بیمه‌های پایه دچار دگرگونی شود و به خصوص در زمینه استفاده بهینه از منابع عمومی کشور برای ارتقاء صنعت بیمه‌ها تلاش شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در سال‌های اخیر، سازمان‌های بیمه‌گر پایه با چالش‌های اعتباری روبه‌رو بودند و سهم کمتری از منابع عمومی به سوی بیمه‌ها سوق پیدا کرده بود و این مسئله اصلی نظام سلامت کشور است که باید تلاش شود.

وی ادامه داد: در رابطه با اینکه بیمه در کجا قرار بگیرد باید متناسب با سیاست‌های کلان کشور باشد اما به هر حال به نظر می‌رسد که امروز در فضای فعلی قبل از اینکه هر اتفاق مشخصی بیفتد، همگرایی بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه که در دوره جدید محسوس و ملموس است یک نقطه عطف مثبت است.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: هر چقدر در این رابطه سیاستهای وزارت بهداشت و وزارت رفاه هماهنگی و هارمونی بیشتری داشته باشد مردم بهره بیشتری خواهند برد.

زالی به بحث پزشک خانواده که در آن دو سلیقه متفاوت در وزارت بهداشت و رفاه وجود داشت، اشاره کرد و افزود: در طرح پزشک خانواده در سال‌های گذشته مشکلاتی داشتیم و این امر نشان داد که اگر همگرایی سلیقه‌ای و همگرایی اجرایی در دو وزارتخانه‌ای که ممکن است اختلاف سلیقه داشته باشند وجود داشته باشد می‌تواند مسئله را دچار مشکل کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: الان مهمترین بحث و چالش نظام سلامت کشور ما رسیدن به یک بسته خدماتی پایه، موسع، کامل و جامع است تا همه نقاط خلاء را به خوبی پوشش دهد و نیازهای مردم را مرتفع سازد.

وی خاطرنشان کرد: دومین چالش این است که این بسته باید دینامیک باشد و بتواند با گذشت زمان متناسب با برنامه‌های وزارت بهداشت و تغییرات نظام سلامت تحول پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha