بازنگری هزینه دادخواهی از پزشکان/متخصصان زنان و جراحان زیبایی در صدر شکایات

سلامت نیوز : معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: طبق آخرین آمار، پزشکان عمومی، متخصصان زنان و زایمان، ارتوپدی و جراحان زیبایی بیشترین شکایات را داشته‌اند که البته به نظر می‌رسد به دلیل مراجعه بیشتر به این قشر است.

 علی فتاحی در گفت‌وگو با فارس در مورد بیشترین آمار شکایات از گروه‌های پزشکی که به این سازمان ارجاع می‌شود، گفت: پزشکان عمومی، زنان و زایمان، ارتوپدی و جراحان زیبایی بیشترین شکایات را داشته‌اند که البته به نظر می‌رسد به دلیل مراجعه بیشتر به این قشر است.

وی افزود: پزشکان عمومی نسبت به سایر پزشکان جمعیت بیشتری دارند و متخصصان زنان و زایمان به نیمی از جمعیت کشور خدمات پزشکی ارائه می‌دهند و معمولاً در موارد اضطراری مانند زایمان و جراحی‌های زنان قرار می‌گیرند.

همچنین جراحان ارتوپدی نیز معمولاً با بیماران اورژانسی سر و کار دارند که تمام اینها در بالا بردن آمار شکایات موثر است چرا که برای جراحی اورژانسی دیگر کم‌خونی، فشاربالا یا ناراحتی قلبی مطرح نیست و طبیعی است که تعداد شکایاتشان بیشتر باشد.

هزینه دادرسی شکایات پزشکی بازنگری شد

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به اینکه یک دوره‌ای فرد برای شکایت از پزشکی که ویزیت خارج از مصوبه سازمان دریافت می‌کرد مجبور بود تا مبلغی معادل ویزیت را برای پیگیری شکایت به سازمان نظام پزشکی بپردازد و همین مسئله بسیاری از افراد را منصرف می‌کرد، گفت: برای شکایت‌های تعرفه‌ای به‌ویژه ویزیت یا شکایت از اخلاق پزشکی مبلغی نمی‌گیریم.

فتاحی تصریح کرد: امسال نیز هزینه دادرسی شکایت‌ها را بازنگری کردیم و اکنون اینگونه نیست که یک مبلغ ثابت بابت تمام شکایت‌ها گرفته شود و بسته به نوع شکایت، فرد مبلغی را به سازمان نظام پزشکی پرداخت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha