سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 107953

در ایام نوروز میوه را در حد تعادل مصرف کنید

سلامت نیوز : یک دکترای تغذیه با اشاره به لزوم رعایت تعادل در مصرف میوه‌ها در ایام نوروز گفت: مصرف 2 تا 5 واحد میوه نیاز روزانه بدن به ویتامین‌ها را تامین می‌کند ولی مصرف بیش از این مقدار موجب افزایش وزن می‌شود.

دکتر مسعود کیمیاگر در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه برای حفظ تعادل وزن میوه‌ها باید در حد اعتدال مصرف شوند، گفت: در صورتی که فردی مراقب وزن خود است باید در مصرف میوه‌ها نیز افراط نکند.

وی با اشاره به اینکه گاهی افراد تصور می‌کنند مصرف میوه زیاد باعث چاقی نمی‌شود، گفت: مصرف قند از هر منبعی که باشد باعث اضافه وزن می شود.

این دکترای تغذیه یادآور شد: در ایام نوروز و شرکت در مهمانی‌ها در مواردی که اصرار بر مصرف میوه می‌شود مصرف یک عدد خیار مجاز است زیرا هر خیار دارای 15 کالری است.

کیمیاگر با تاکید بر این که مصرف 500 تا 600 گرم میوه در روز بلامانع است، گفت: این مقدار بر حسب اندازه میوه حدود 2 تا 5 واحد می‌شود.

وی تصریح کرد: مصرف حداکثر میوه مجاز این مزیت را دارد که بعضی از ویتامین‌ها مانند کاروتن (پیش ساز ویتامین A)، در کبد ذخیره می‌شود.

کیمیاگر با اشاره به اینکه کبد وظیفه شارژ بدن را بر عهده دارد، گفت: در صورتی که مقدار لازم این ویتامین حتی تا چند ماه به بدن نرسد، بدن قادر است از ذخایر کبدی استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha