استقرار ۱۰۰ آمبولانس در نقاط حادثه‌خیز تهران از بعد از ظهر امروز

سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: از ساعت ۱۷ امروز،۱۰۰ آمبولانس در 100 نقطه حادثه‌خیز تهران مستقر می‌شوند و تا زمانی که صدای ترقه‌های چهارشنبه آخر سال شنیده شود، استقرار آنها ادامه دارد.

حسن عباسی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: امروز علاوه بر آماده‌باش تمام واحدهای ثابت اورژانس تهران، 100 آمبولانس نیز در 100 نقطه حادثه‌خیز شهر تهران به مناسبت شب چهارشنبه سوری مستقر می‌شوند که این استقرار از ساعت 17 تا زمانی که صدای ترقه به گوش برسد و مصدوم و تماس وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در پاسخ به پرسش فارس در مورد مناطق تعیین شده، گفت: به دنبال حوادث سال‌های گذشته این مناطق جانمایی شده است و مناطق حادثه‌خیز، پرالتهاب و مناطقی که رفت و آمد در آنها سخت است، مشخص شده‌اند و آمبولانس‌ها در آنجا مستقر خواهند شد.

وی به والدین توصیه کرد: امشب را با فرزندان و جوانانشان باشند و همراهی لازم را با آنها داشته باشند چرا که تجربه ثابت کرده هرکجا والدین با فرزندان همراه باشند، فرزندان از رفتار پرخطر پرهیز می‌کنند و حوادث کمتری به وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان سعی کنند از تردد در جاهایی که بمب دستی، نارنجک و انفجار وجود دارد، پرهیز کنند، همچنین از اختلاط مواد محترقه با هم و تهیه بمب دست‌ساز خودداری کنند؛ چرا که در سال‌های گذشته شاهد بودیم که بر اثر انفجار حاصل از مخلوط کردن این مواد با هم آتش‌سوزی و قطع عضو حاصل شده است.

عباسی گفت: صدای ناشی از انفجار برای گروه‌های در معرض خطر، خطرناک است و این صدا برای سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و زنان باردار می‌تواند آسیب و ضرر و زیان وارد کند.

وی به افراد هشدار داد: از برافروختن آتش در جاهای مسقف مثل پارکینگ خودداری کنند چرا که باعث آتش‌سوزی منزل می‌شود.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران به شعار امسال اشاره داشت و خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز می‌توانند با همکاری با آمبولانس و نیروهای امدادی سهمی در نجات جان انسان‌ها داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha