سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 107955

عکس / سفر نوروزی به هرمزگان

سلامت نیوز : هرمزگان  نام یکی از استان‌های کشور ایران است.این استان در جنوب ایران و در شمال تنگه هرمز قرار دارد. کرانه‌های این استان در شرق بر دریای عمان و در غرب بر خلیج فارس قرار دارند.بعضی از جزیره‌های مهم هرمزگان عبارت‌اند از قشم، کیش، ابوموسی، لاوان، هرمز، لارک، سیری.

جزیره کیش

جزیره کیش

جزیره کیش یکی از مناطق توریستی خلیج فارس و استان هرمزگان می باشد که سالانه صدها هزار نفر برای گذراندن تعطیلات خود به این جزیره زیبا سفر می کنند. این جزیره با داشتن دریای پاک و زلال، سواحل شنی دیدنی، شبهای زیبا، مراکز خرید عالی و اماکن تفریحی زیادی همچون شهر تاریخی حریره، کشتی یونانی، ساحل تفریحی، باشگاه ورزشهای دریایی، پارک دلفینها، قایق کف شیشه ای، آکواریوم، شهر زیرزمینی و... اقامت مسافران را فراموش نشدنی و خاطره انگیز می کند.

روستای باغو

روستای باغو
باغو از ابادی های قدیمی کیش است که در جنوب غربی جزیره قرار گرفته است. این روستا البته بسیار محروم مانده است و کسی به آن توجهی ندارد و این روزها به جز چند خانوار کوچک کس دیگری در آن زندگی نمی کند. خاک این منطقه بسیار حاصلخیز است و به همین علت انبوهی از درختان متفاوت را می توان در آن دید که برخی از آن ها بسیار قدیمی و کهنسال هستند و زیبایی چشمگیری دارند. 

کشتی یونانی

کشتی یونانی

در غرب جزیره کیش کشتی بزرگی به گل نشسته است که دیگر نیازبه معرفی ندارد چرا که به عنوان یکی از نمادهای گردشگری کشور به حساب می آید اما بهتر است بگوییم که نامش کشتی یونانی است. این کشتی در سال 1345 راهی یونان بود که بنا به شرایط به گل نشست و 80 روز تلاش برای در آوردن آن به هیچ نتیجه ای نرسید تا این کشتی برای همیشه در آنجا بماند و به نماد جزیره کیش تبدیل شود.

بوستان آهوان 

پارک آهوان

اگر علاقه به باغ وحش دارید می تونید سری به بوستان آهوان بزنید. جایی که بوستانی 2 هکتاری با فضای سبز خوب و البته انواع حیوانات مختلف نگهداری می شود. در این بوستان همه حیوانات به جز اهوها در قفس نگهداری می شوند. اهوهایی کوچ و بزرگ به صورت آزادنه در سرتاسر جزیره حرکت می کنند و با کودکان بازی می کنند.

قشم جزیره ای زیباترازکیش

قشم

جزیره قشم بزرگ ترین جزیره خلیج فارس است که طبیعتی شگفت انگیز و پیچیده دارد. دوستداران طبیعت؛ جاذبه های طبیعی این جزیره را عجایب هفتگانه می‌خوانند و عقیده دارند در پهنه ای 1400 کیلومتر مربعی، وجود چنین طبیعتی تنها با واژه "بی نظیر" قابل توصیف است. جزیره قشم علاوه بر برخورداری از ویژگی های طبیعی، موقعیت خاص استراتژیک در صحنه سیاست دارد. بنا بر مشاهدات آنوبانینی شهر قشم و اطراف آن که دارای اماکن قدیمی‌و بقایای قلاع است، حکایت از دوران شهرنشینی و تمدن در ایام گذشته این شهر بندری دارد.

بندرعباس

بندرعباس

 شهر بندر عباس مرکز استان هرمزگان و یکی از مهمترین مراکز استراتژیکی و تجاری ایران در جوار خلیج فارس و دریای عمان می باشد. این شهرستان از سمت شمال به شهرستان حاجی آباد و از سمت شرق به شهرستان های میناب و رودان، از غرب به شهرستان بندر لنگه و از جنوب به خلیج فارس و جزیره قشم محدود می باشد.

غار نمک

غارنمک قشم

در فاصله 90کیلومتری شهر قشم و در بخش انتهایی جنوب غربی جزیره ( تقریبا به موازات ساحل جنوبی)، کوه گنبدی شکلی به ارتفاع 237 متر از سطح دریا غار نمک قرار دارد. وجود رگه های سفید نمک بر بدنه این کوه، منظره ای جالب و دیدنی را از دور نمایان می‌سازد . دهانه غار نمک از جاده همجوار ساحل دریا حدود 2 کیلومتر فاصله دارد که توصیه می‌شود این فاصله را با پای پیاده طی کرد. درون غار نمک به ویژه اعماق آن، تاریک است و برای مشاهده استالاکتیت های بلورین نمک، به چراغ قوه پرنور نیاز است. سقف غار نمک را قندیل های مرمرین و بلورین در شکل های مختلف پوشش داده و منظره ای بدیع به وجود آورده اند. تنفس در داخل غار نمک قشم، می‌تواند به بهبود بیماران مبتلا به آسم و ناراحتی های تنفسی کمک کند. ارزش دیدن مسیر غار نمک و محیط اطراف آن همراه با تسهیلات جهانگردی، به حدی است که بخش اعظم نیاز ایرانیان و خارجیان شیفته به دیدار از مناطق دیدنی منحصر به فرد کره زمین را برآورده می‌کند.

آرامگاه امام زاده سیدمظفر

آرامگاه امام زاده سیدمظفر

این آرامگاه از زیارتگاه های عمده بندرعباس و استان هرمزگان محسوب می شود. امامزاده سید مظفر از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) می باشد كه از سالیان دور مورد توجه عموم مردم، خصوصا مردم استان هرمزگان بوده و هر ساله پذیرای زائران بیشمار مشتاق خود می باشد.

 

حمام گله‌داری ، بندر‌عباس


حمام گله‌داری ، بندر‌عباس

 

تنها حمام تاریخی در بندرعباس، حمام گله‌داری است كه در محله اِوَزی‌ها قرار دارد. این بنا كه احتمالاً به دوره صفوی مربوط است، در دوره‌ قاجار به وسیله حاج شیخ احمد گله‌داری به مسجد گله‌داری وقف شده است. بنای حمام به شكل مستطیل و سقف آن شامل چند گنبد كوچك و بزرگ است.

معبد هندوها بندرعباس

معبدهندوهابندرعباس

پرستشگاه هندوها یا معبد هندوها یکی از آثار تاریخی و در عین حال جالب توجه شهر بندرعباس است که در خیابان امام خمینی و روبروی بازار روز قرار دارد. ساختمان این معبد، در سال ۱۳۱۰ ه. ق. در زمان حکومت محمد حسن خان سعدالملک حاکم وقت بندرعباس، از محل جمع آوری هدایای هندوها، توسط تجار هندی ساخته شده‌است.

 

 

 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha