سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹

سلامت نیوز : مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: کار‌شناسان خبره مدیریت بحران و سوانح، تمامی حوادث نوروزی را با هدف امدادرسانی به هنگام به حادثه دیدگان، رصد می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ "مرتضی مرادی‌پور" گفت: این مرکز تخصصی با دارا بودن جدید‌ترین فناوری‌های نوین به صورت سخت افزاری و نرم افزاری، به صورت شبانه روزی تمامی حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت را رصد عملیاتی می‌کند تا در صورت درخواست کمک اضطراری امدادگران و نجاتگران هلال احمر به یاری حادثه دیدگان و نیازمندان دریافت خدمات امدادی بشتابند.

وی گفت: هدف از این رصد امدادی از سوی کار‌شناسان خبره مدیریت بحران و سوانح این مرکز تخصصی، ایجاد بستری مناسب برای کنترل و مانیتورینگ وضعیت امدادرسانی به حادثه دیدگان و مسافران نوروزی سال ۹۳ در همه استان‌های کشور بوده است.

مرادی‌پور به قابلیتهای عملیاتی این مرکز مدیریت کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات اشاره کرد و افزود: نمایش نقشه کشوری وضعیت فعالیت مراکز پاسخگویی اضطراری (۱۱۲) کشور به صورت لحظه‌ای، امکان کنترل و گزارش گیری از مراکز کنترل و هماهنگی عملیات کشور به صورت مقایسه نموداری و پاسخگویی به امداد و نجات در حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت از قابلیتهای این مرکز عملیاتی است.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده در انواع حوادث جاده‌ای و ترافیکی، دریایی و کوهستانی با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی اضطراری به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha