سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 107962

سلامت نیوز : «سفر، فقط و فقط پول می خواهد». این جمله، بعد از این که در چند روز اخیر نکات مختلفی را درباره سفر در ستون سفرستان چاپ کردیم، در تماس های تلفنی و نظرات برخی مخاطبان روزنامه شنیده می شد. آن ها معتقد بودند، سفر پول زیادی می خواهد و در این اوضاع اقتصادی برای خیلی از مردم مسافرت اصلاً امکان پذیر نیست اما کارشناسان این حوزه نظر دیگری دارند، آن ها در پاسخ به این افراد می گویند: بد نیست بدانید که سفر آن قدر در شخصیت و روان افراد تاثیر مثبتی دارد که بهتر است به جای فراموش کردن آن، راه های کاهش هزینه های سفر را یاد بگیرید. بهتر است بدانید که برنامه ریزی یک تعطیلات ارزان قیمت کار سختی نیست و احتمالا توصیه های ما به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ نگاه خود را به سفر تغییر دهید: به جای این که هر سال، سفرتان را به سال بعد موکول کنید همین امسال نگاه خود را به سفر تغییر دهید. برای این کار در اولین قدم باید از خودتان بپرسید، مسافرت چیست؟ آیا مسافرت در نگاه شما اقامت چند روزه در هتل های 5 ستاره و گشت زدن در پاساژهای آن چنانی است ؟ اگر تصور شما از مسافرت چنین است، احتمالا باید تا 10 سال دیگر هم مسافرت خود را به تعویق بیندازید. برای اینکه از عهده مخارج یک مسافرت برآیید، لازم نیست یک سال پول پس انداز کنید. کافی است توقع خود را کمی پایین بیاورید و کمی هم خلاقیت به خرج دهید.

به مکان های نزدیک سفر کنید: ارزان ترین سفر، رفتن به نواحی اطراف شهرتان است . مناطق روستایی زیبا و بکری در اطراف شهر شما وجود دارد که می تواند خستگی یک سال شما را بر طرف کند. اگر به خاطر هزینه سنگین بلیت هواپیما و قطار از رفتن به مسافرت خودداری می کنید، روستاها و طبیعت نزدیک محل اقامت تان را دست کم نگیرید. هوای آزاد و آرامش این مناطق معجزه می کند و شما را سر حال می آورد.

خودتان دست به کار شوید: بعضی خانم ها از آشپزی کردن در مسافرت خوش شان نمی آید. اما اگر فکر می کنید ممکن است آشپزی از هزینه های شما بکاهد، شاید بد نباشد با خودتان اجاق گاز مسافرتی ببرید. صرفه جویی در هزینه غذا در اقتصاد سفر، نقش مهمی بازی می کند. اگر می خواهید که برای صرف غذا در هر رستورانی مجبور نباشید چند 10 هزار تومان پول بدهید بهتر است بعضی روزها خودتان غذا درست کنید.

هزینه ها و وظایف را تقسیم کنید: برخی از افراد برای کم کردن هزینه های سفر با خانواده، دوستان یا همکاران به سفر می روند. مطمئنا در سفر گروهی هزینه های مختلفی مانند ایاب و ذهاب، محل اقامت و... تا اندازه ای کاهش می یابد. با پرهیز از هرگونه اشتباهی به دقت تمام موارد خرج گروهی را یادداشت کنید تا بعدا بتوانید سهم تان را بپردازید. سفر گروهی به معنای تقسیم مسئولیت های سفر هم هست و بهتر است هر کدام از شما وظیفه ای را برعهده بگیرید تا کمتر دغدغه نحوه انجام امور را داشته باشید.

بدون برنامه ریزی سفر نکنید: داشتن اطلاعات دقیق از مقصد، جاده ها و اماکن مورد علاقه برای بازدید، همگی می توانند نقش مهمی در کاهش هزینه های شما داشته باشند. علاوه بر آن، دیدار از مکانی که شما از وضعیت آن آگاهی دارید، بسیار جذاب تر خواهد بود.

در این حالت شما می توانید برخی از وسایل ضروری و خوراکی های فاسد نشدنی را پیش از سفر تهیه کنید تا مجبور نباشید این ابزار یا مواد خوراکی را در طول سفر با قیمت بیشتری بخرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha