سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
کد خبر: 107964

از آنجایی که شما برای تمیز نگه داشتن بدن خود به حمام متکی هستید، منصفانه است که بگوییم این حمام باید تمیزترین اتاق خانه شما باشد. به دلیل آب، بخار، و کثیفی اضافه شده، فضای شما به راحتی می تواند به خانه باکتری ها، قارچ ها و بوهای ناخواسته تبدیل شود .

8 نکته کلیدی درباره تمیز کردن حمام و دستشویی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از گودهوس کیپینگ به همین دلیل است که از کارولین فورته، مدیر آزمایشگاه نظافت موسسه خانه داری خوب، در مورد نحوه تمیز کردن حمام خود از بالا به پایین پرسیدیم.

فورته می گوید برای جلوگیری از ایجاد کپک و سایر تجمعات، بهتر است فضای خود را حداقل هر یک تا دو هفته یکبار تمیز کنید، بسته به اینکه چند بار دوش را پاک کنید، کف را جارو کنید یا شیرهای آب را ضدعفونی کنید. با این اوصاف، توالت ها، سینک ها و سایر مکان های پرتردد باید هر هفته تمیز شوند. در تلاش برای سبک کردن بار (به هر حال شما باید برای خرید لباس های شسته شده و مواد غذایی انجام دهید)، کارهای کوچکی وجود دارد که می توانید روزانه انجام دهید تا فضای تمیزتری داشته باشید: هر گونه ریخته شده یا پاشیده شدن روی آینه را پاک کنید، نگه دارید. سینک و میزها خشک می شوند و هر دو تا سه روز یکبار صندلی توالت و دسته شیر آب را پاک کنید.

هنگامی که زمان آن فرا رسید که باید به کل حمام خود روحیه تازه ای بدهید، این نکات و ترفندها را در مورد نحوه تمیز کردن حمام دنبال کنید.

تمیز کردن کاشی ها

به خصوص اگر دوش به کاشی متصل باشد ، با دادن یک اسکراب خوب به صورت هفتگی، از کدر شدن و زرد شدن کاشی ها جلوگیری کنید. این راهنمای آزمایش شده را دنبال کنید:

• 3/4 فنجان سفید کننده خانگی را با 1 گالن آب مخلوط کنید.

• با پوشیدن دستکش لاستیکی، از یک برس سفت برای اعمال فرمول در یک ناحیه کوچک در یک زمان استفاده کنید. مراقب باشید که مایع روی شما یا سطوح اطراف آن پاشیده نشود.

• اجازه دهید چند دقیقه بماند، سپس بشویید.

سینک دستشویی

سینک حمام شما نه تنها یکی از اولین مکان‌هایی است که آلودگی و کثیفی را نشان می‌دهد - فکر کنید: تارهای مو و خمیر دندان تجمع می‌یابند - بلکه تعداد زیادی میکروب را نیز در خود جای داده است. در اینجا بهترین راه برای تمیز کردن سینک حمام وجود دارد:

• یک پاک کننده حمام ضدعفونی کننده مانند کلروکس یا لیزول را در اطراف سینک حمام اسپری کنید و با یک پارچه یا اسفنج پاک کنید.

• دسته های شیر آب را با اسپری یا دستمال ضدعفونی کننده اسپری کنید تا مدت زمان مورد نیاز روی بسته مرطوب بماند تا میکروب ها از بین بروند.

توالت

نه تنها می خواهید کاسه توالت شما سفید درخشان بماند، بلکه می خواهید مطمئن شوید که صندلی و دسته توالت فرنگی هم عاری از میکروب شود. تمام پایه ها را با این راهنمای گام به گام آسان پوشش دهید:

• از یک پاک کننده کاسه توالت استفاده کنید و بگذارید تا پنج دقیقه بماند قبل از اینکه با یک برس توالت با پرزهای سفت بشوئید. سپس شستشو دهید.

• صندلی توالت و دسته را با دستمال های ضدعفونی کننده پاک کنید.

• به یاد داشته باشید: برس های توالت نیز نیاز به تمیز کردن دارند. پس از استفاده، اجازه دهید برس توالت از داخل ظرف خشک شود و با ماده ضدعفونی کننده اسپری کنید.

کف حمام

برای تمیز کردن کف حمام نباید منتظر بمانید تا کثیفی را ببینید. از آنجایی که کفپوش را می توان به راحتی پاک کرد، فورته توصیه می کند از پاک کننده های کم کف استفاده کنید تا از باقی ماندن هرگونه بقایایی که درخشش کدر می کند جلوگیری کنید.

• اگر سطح شما ایمن است، کف ها را با پاک کننده حمام و آشپزخانه CLR اسپری کنید. اگر دود آزاردهنده است، حتماً پنجره‌ها و درهای حمام را باز کنید و اگر فن دارید، آن را روشن کنید تا هوای تازه وارد شود و فرآیند خشک‌کردن را عجله کنید.

• برای کف کثیف که با پاک کننده چند منظوره بهبود نمی یابد، یک پاک کننده حاوی سفید کننده را روی برس قرار دهید و اسکراب کنید. بشویید و خشک کنید.

• میتوانید بخارشوی قابل تنظیم را انتخاب کنید. برای کارهای سخت «بالا یا اسکراب» یا برای نظافت روزانه «مپ یا متوسط» را انتخاب کنید.


وان حمام

• قسمت های وان و دوش را با پاک کننده حمام و آشپزخانه اسپری کنید تا زمانی که برای نوع سطح شما ایمن باشد. برای اینکه دود کمتر آزاردهنده باشد، پنجره ها و درهای حمام را باز کنید و در صورت وجود پنکه حمام را برای تهویه روشن کنید.

• برای یک اسکراب سخت، از حمام پاک کن جادویی مستر کلین استفاده کنید که حاوی میکرواسکرابرها و پاک کننده های کف کننده است که حل می شوند و کف صابون را پاک می کنند. فقط اسفنج را خیس کنید، فشار دهید تا فوم فعال شود و تمیز کنید.

هواکش حمام

گرد و غبار هواکش حمام را با جاروبرقی بکشید و بقیه را با محلول آب و صابون تمیز کنید در حالی که مراقب باشید هیچ یک از قسمت های داخلی خیس نشود. اگر گریل قابل جدا شدن است، آن را برای تمیز کردن در آب خیس کنید و سپس بشویید و خشک کنید.

نکات تکمیلی

به گزارش سلامت نیوز این نکات تکمیلی شما را در شست و شوی بهتر حمام و دستشویی منزل تان یاری می کند:

*برای شست و شوی شیشه ها و آینه های دستشویی یا حمام، محلولی از آب گرم و سرکه تهیه کنید. این محلول را می توانید درون اسپری آبپاش بریزید و به شیشه اسپری کنید. معمولا بهترین وسیله برای پاک کردن شیشه ها، روزنامه های قدیمی است.

*برای از بین بردن جرم دستشویی می توانید از وایتکس یا همان محلول سفیدکننده استفاده کنید. البته از قرص های ژاول هم می توان استفاده کرد. راه آب را ببندید و یک قرص را در سینک بیندازید و بگذارید حدود ۱۰تا ۱۵دقیقه بماند.

*سرکه در شست و شو و برق انداختن لوازم چینی سرویس های بهداشتی نیز کاربرد موثری دارد. شما می توانید پارچه ای را به کمی سرکه آغشته کنید و یا سرکه را روی سطوح کاسه دستشویی و توالت به طور مستقیم بریزید و با برس تمیز کنید. این روش برای لکه زدایی و حتی قارچ زدایی وان حمام نیز کارساز است.

*برای بهتر پاک شدن جرم کاشی های حمام و دستشویی بهتر است همزمان با مایع سفیدکننده از جوش شیرین نیز استفاده کنید.

*توصیه می شود برای تمیزکردن حباب های لامپ حمام و دستشویی از دستمال نرم آغشته به الکل استفاده و حباب های لامپ ها را تمیز کنید.

*برای باز کردن سوراخ های دوش حمام، سردوشی حمام را چند ساعت در سرکه خالص قرار دهید تا رسوبات آن از بین برود.

*برای تمیز کردن و برق انداختن شیر آلات دستشویی و حمام، از یک اسفنج و مقداری سرکه و آب استفاده کنید. اسفنج خیس شده را در مقداری سرکه گرم فرو ببرید و به مدت 15دقیقه (هر 5 دقیقه یک بار) روی سطح آیینه و شیر آب بکشید. اسید موجود در سرکه باعث نرم شدن جرم های روی این سطوح می شود. شما سپس می توانید آن ها را با کف صابون یا کف مایع تمیز کننده ای بشویید و در نهایت با پارچه ای تمیز خشک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • fm2 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    8 2
    عالی بود
  • مراد امیرپور ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    6 1
    وقتی دستهامن را با مایع دستشوی میشویم گفته میشود ظاهرا مواد شوینده اثراش در روی دست مانده در هنگام گرفتن ظروف از جمله استکان وظروف غذا خوری وارد بدن شده و اثر بدی دارد
    • مهین ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
      21 0
      پشت توالت زرد شده با جوش شیرین و جرمگیر و وایتکس شدم پاک نشد چه کنم
  • میلاد ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    0 0
    ممنونم از مطلب مفیدتون ادامه بدین به کارتون