سلامت نیوز : عضو فراکسیون محیط زیست مجلس درخصوص ساماندهی جنگل های شمال کشور از زباله گفت: این موضوع به طور جدی توسط نمایندگان مردم استان های شمالی پیگیری خواهد شد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با پانا، با اشاره به رها شدن زباله در جنگل های شمال کشور اظهار داشت: این موضوع به طور مرتب پیگیری می شود و از اولویت های اصلی برای بررسی در مخاطرات زیست محیطی است.

وی با اشاره به افزایش تردد مسافران به شمال کشور در ایام نوروز گفت: در این ایام ما شاهد هستیم که 3 برابر جمعیت استان های شمالی، مسافر وارد این محدوده می شود و به طور طبیعی این جمعیت تولید زباله می کنند که عدم احمای درست آن مشکلات زیست محیطی جدی را در این مناطق ایجاد می کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع رهاسازی زباله ها در جنگل های شمال کشور نیاز به عزم ملی دارد، خاطرنشان کرد: در واقع سازمان محیط زیست که متولی اصلی مسایل زیست محیطی کشور است باید فکر اساسی در رابطه با بحث دفن غیربهداشتی زباله ها انجام دهد.
لاهوتی تصریح کرد: زباله های موجود در طبیعت باعث آلودگی آب های سطحی و زیر زمینی و همچنین آلودگی خاک می شود و در نهایت تولید شیرابه های این زباله ها بسیار خطرآفرین است که جلوگیری از این امر با تفکیک زباله ها از مبدا یعنی منازل می تواند شروع شود.
وی با اشاره به دفع زباله های بیمارستانی در استان های شمالی نیز گفت: همچنین مساله زباله سوز در بیمارستان ها و تبدیل زباله عفونی به زباله عادی مطرح است و هم اکنون بیشتر بیمارستان های دولتی این مناطق مجهیز به زباله سوز هستند اما مراکز درمانی خصوصی هنوز به این فناوری مجهیز نیست.
لاهوتی با اشاره به نصب دستگاه زباله سوز در استان های شمالی کشور گفت: قراردادی به این منظور بسته شده تا 500 تن زباله در این دستگاه بی خطر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha