سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 107969
سلامت نیوز : نائب رئیس هیئت‌ مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: براساس تبصره 2 ماده 38، قانون برنامه پنجم توسعه، بخش ملکی تأمین‌اجتماعی از تجمیع صندوقهای بیمه‌ای مستثنی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ علی حیدری خاطرنشان کرد: دارایی‌ها، تعهدات، منابع انسانی و مالی و اعتباری سازمان تأمین‌اجتماعی نیز بر اساس تبصره 4 ماده 38 از این امر مستثنی هستند و حق بیمه سهم درمان یکی از مصادیق بارز منابع مالی و اعتباری است.

وی افزود: همچنین دستگاههای اجرایی مکلفند حق‌بیمه سهم بیمه سلامت را کسر و به حساب سازمان بیمه سلامت واریز کنند.

حیدری اظهار کرد: قانونگذار در ترتیبات مربوط به حق‌بیمه نیز صرفاً به مشمولین تأمین‌اجتماعی و مطابق به قانون اشاره کرده است، بنابراین درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در 4 بخش از ماده 38، مشمول این قانون نمی‌شود.

وی گفت: حوزه درمان تأمین‌اجتماعی مطابق قانون مصوب سال 1354 از جنس درمانی که در ارتباط با شاغلین بخش دولتی، خصوصی و بیمه های خصوصی در بخش بیمه‌های تکمیلی است، مستثنی است.

نائب رئیس هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در قانون مصوب سال 54 تأمین‌اجتماعی، بحث بیماری، حادثه، اروتز و پروتز و حوادث به عنوان تعهدات سازمان مطرح شده است.

حیدری افزود: طبق این قانون چنانچه سازمان تأمین‌اجتماعی نتواند در محل بیمه‌شده فردی را درمان کند، باید فرد را به شهر دیگری با امکانات درمانی مجهز انتقال و هزینه سفر را نیز بپردازد.

وی گفت: این امر مهم در هیچکدام از پکیج‌های درمانی که در سازمان بیمه سلامت، خدمات درمانی یا حتی بیمه تکمیلی ارائه می‌شود، وجود ندارد.

حیدری افزود: در قانون تأمین‌اجتماعی تکلیف شده حتی فردی که بیمه بیکاری دریافت می‌کند، باید از خدمات درمانی بهره‌مند شود و این نیز در سایر بیمه‌ها وجود ندارد.

وی گفت: بر این اساس بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از جنسی نیست که قابل ادغام باشد و نوع درمان، منبع و خدمات و تعهداتش متفاوت است.

وی با بیان اینکه 16 صندوق بیمه‌گر کشور دوجانبه هستند، افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی سازمانی سه‌جانبه است و مدیریت درآمد و هزینه‌هایش را خود تقبل می‌کند.

حیدری گفت: 3 بخش درمان، بیمه و سرمایه‌گذاری با هم‌افزایی و یکپارچگی که دارند منابعی را شکل می‌دهند که صرف مصارف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق ماده 38 قانون تأمین‌اجتماعی، فراگیری امر مهمی است از این‌رو تا زمانی که همگان تحت‌پوشش قرار نگرفتند، بحث ادغام مطرح نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha