سلامت نیوز : رئیس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان محیط زیست با بیان اینکه اکو جایزه ویژه ای برای متخصصان محیط زیست کشورهای عضو در نظر گرفته، گفت: افراد شاخص و برجسته در حوزه محیط زیست و کشاورزی آثار خود را به سازمان محیط زیست ارائه دهند.

دکتر مجید شفیع پور در گفتگو با مهر گفت: چندی پیش سازمان همکاری های اقتصادی اکو که مشتمل بر 10 کشور عضو منطقه شمال خاورمیانه شامل ایران، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، آذربایجان و ترکیه است تلاشی را با هدف ارج نهادن به انجام امور علمی و تحقیقاتی اتباع کشورهای اکو هدایت کرده تا دستاوردهای علمی این کشورها بتواند در ارتقای شاخص های گوناگون این کشورها کمک کند.

به گفته وی، همزمان با برگزاری اجلاس سران این کشورها که دو سالانه برگزار می شود به نفرات برگزیده جایزه ویژه اکو اهدا می شود که این جایزه به افرادی تعلق می گیرد که دارای آثار و سابقه علمی و پژوهشی در 5 زمینه مشخص طی دو سال گذشته منتهی به سال 2014 باشند.

شفیع پور اظهار داشت: این 5 زمینه شامل 1-علوم اقتصادی، 2-تاریخ فرهنگ ادبیات و هنرهای زیبا، 3-علوم و فناوری، 4-آموزش و 5- کشاورزی و محیط زیست است.

رئیس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان محیط زیست تصریح کرد: در واقع از این طریق از تمام کشورهای دهگانه عضو اکو درخواست شده این فرصت را برای معرفی دانشمندان و پژوهشگران برجسته غنیمت شمرند.

وی افزود: با توجه به آن چه که در زمینه پنجم این جایزه نامگذاری شده سازمان محیط زیست این فرصت را مغتنم دانسته و به تمام افراد برجسته و پژوهشگران شاخص با فعالیتهای اثرگذار در سطح منطقه و بین الملل اطلاع رسانی کرده تا این افراد را شناسایی و به هیات داوران که توسط کشورهای منطقه مشخص می شود برای این جایزه معرفی کند تا بتوان همزمان با اجلاس سران این جایزه را به این افراد اعطا کرد.

شفیع پور یادآور شد: لازم است مجموعه اطلاعات درخواستی از آثار متخصصان و دستاوردهای عملکردی به زبان انگلیسی توسط خود افراد و یا دیگر کسانی که افراد را کاندید کرده اند به مرکز امور بین الملل و کنوانسیونهای سازمان محیط زیست ارائه شود تا بتوان در اجلاس سران از این افراد شاخص قدردانی کرد.

دستیار ویژه رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: این تقدیر از افراد شاخص توسط روسای جمهور کشورهای عضو اکو در اجلاس سران که به احتمال زیاد در اردیبهشت ماه 93 برگزار می شود، ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha