سلامت نیوز : رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد گفت: انجام آتش‌بازی‌ به عنوان سرگرمی می‌تواند پیامدهای ناگواری به دنبال داشته باشد؛ ضایعاتی که حتی با انجام درمان‌های وسیع نیز نمی‌توان آنها را جبران کرد و به شکل اولیه بازگرداند.

سید اسماعیل حسن‌پور در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: بیمارستان 15 خرداد در آمادگی کامل به سر می‌برد. بخش سوختگی این بیمارستان از بیماران خالی شده و آماده پذیرش بیماران احتمالی چهارشنبه‌سوری خواهد بود.

رئیس بیمارستان 15 خرداد گفت: با توجه به سوابق قبلی و مراجعات مصدومان شب چهارشنبه‌سوری در سال‌های گذشته، پرسنل این بیمارستان آمادگی لازم را دارند و امکانات مورد نیاز از قبیل انواع پانسمان‌ها و داروهای موردنیاز تهیه شده است؛ همچنین متخصصان بیهوشی و جراحان ترمیمی سوختگی نیز علاوه بر سایر پرسنل بیمارستان در آماده‌باش به سر می‌برند.

مدیر گروه جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد:‌ خوشبختانه در سال گذشته تعداد مراجعان به این بیمارستان نسبت به 4،5 سال قبل، کمتر بوده ‌است و شدت عوارض نیز کاهش داشته است، ولی به هر حال شاهد مراجعه مصدومان با تخریب کامل اندام به دنبال انفجار بوده‌ایم.

رئیس بیمارستان 15 خرداد گفت: مواردی داشته‌ایم که به علت انفجار مواد محترقه در دست، اعصاب، عروق و تمام استخوان‌ها خرد شده و از بین رفته بود که برای ترمیم به چندین مرحله جراحی نیاز داشت.

حسن‌پور ادامه داد: بیمارانی داشتیم که در ناحیه صورت و بینایی دچار ضایعه شده بودند که وسعت ضایعه و آسیب‌های ناشی از انفجار به حدی بود که لازم به انجام جراحی‌های مکرر بود تا فرد بتواند حداقل ظاهری مناسب پیدا کند تا بتواند در جامعه حضور پیدا کند.

وی تصریح کرد:‌ خانواده‌ها و جوانان باید بدانند که آتش‌بازی‌ به عنوان سرگرمی می‌تواند پیامدهای ناگواری برای فرد به دنبال داشته باشد و فرد و خانواده‌اش را برای تمام عمر درگیر کند؛ ضایعاتی که حتی با انجام درمان‌های وسیع نیز نمی‌توان آنها را جبران کرد و به شکل اولیه بازگرداند.

مدیرگروه جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد:‌ در بسیاری از موارد برای نجات بیمار اگر ضایعات زیاد باشد، مجبور به قطع اندام هستیم و حتی برای نجات بافت بدن نیز در بسیاری موارد به روش‌های درمانی پیشرفته و جراحی‌های متعدد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha