سلامت نیوز : یک متخصص زنان و زایمان گفت: صداهای مهیب انفجار نارنجک و ترقه دردهای زایمانی و انقباضات رحمی را تشریع و تشدید می‌کند.

مریم کاشانیان در گفت‌وگو با فارس در مورد نقش استفاده از مواد محترقه و صدای انفجار در چهارشنبه آخر سال روی مادران باردار اظهار داشت: به مادران باردار به ویژه آنهایی که ماه‌های آخر بارداری را سپری می‌کنند توصیه می‌شود تا از روی آتش نپرند چرا که در دوران بارداری به دلیل تغییراتی که در مفاصل خانم‌های حامله اتفاق می‌افتد تعادل مناسبی ندارند و هر چه سن بارداری بالاتر برود رحم و شکم بزرگتر شده و کنترل بدن سخت‌تر است.

وی گفت: ممکن است هنگام پریدن از آتش مادر دچار سوختگی و انقباضات رحمی بشود که هم برای او و هم برای جنین مشکل آفرین است.

رئیس بیمارستان اکبرآبادی تأکید کرد: مادران باردار از قرار گرفتن در معرض صدای مهیب انفجار، نارنجک و ترقه خودداری کنند چرا که صدای انفجار همانطور که یک فرد عادی را آزار داده و از جا می‌پرد این استرس را به جنین در شکم مادر منتقل می‌کند.

کاشانیان در پاسخ به اینکه آیا تا به حال موردی از سقط جنین در مادران باردار به دلیل قرار گرفتن در معرض آتش بازی و صدای انفجار گزارش شده گفت: اثبات چنین موضوعی کار آسانی نیست و نمی‌توان سقط جنین را تنها به یک موضوع نسبت داد اما آن چیزی که مشخص است قرار گرفتن در معرض چنین سر و صداهایی دردهای زایمانی و انقباضات رحمی را تسریع و تشدید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha