سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تمام بخشهای ویژه و اورژانسهای بیمارستانی در تمام ایام تعطیلات باز هستند. اورژانس ۱۱۵ نیز در تمام این مدت در آماده باش کامل است و مرخصی تمام کارکنان اورژانس تا ۱۵فروردین لغو شده است.

محمدآقاجانی در گفت و گو با فارس افزود: وزارت بهداشت در تمام ایام تعطیلات به خدمات رسانی خود به مردم ادامه می‌دهد و طبق بخشنامه‌ای که به تمام دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستانهای دولتی ابلاغ شده است، تمام بیمارستانها مکلف هستند بخشهای ویژه،آی سی یو، سی سی یو و به خصوص اورژانس خود را با تمام توان و ظرفیت در این مدت باز نگه دارند.

وی ادامه داد: پزشکان و پرستارانی که حضور آنها در شیفتهای کاری ضروری است باید در ساعات مقرر در محل کار خود حاضر باشند.

معاون وزیر بهداشت گفت: اورژانس پیش بیمارستانی کشور یا همان اورژانس 115 نیز با استعداد 3 هزار آمبولانس در 2 هزار پایگاه اورژانس شهری و بین شهری تا آخرین روز تعطیلات در حالت آماده باش کامل است و مرخصی تمام پرسنل این سازمان تا 15 فروردین لغو شده است.

آقاجانی گفت: با وجود تمهیدات انجام شد در وزارت بهداشت، ما نگران سلامت مردم در ایام تعطیلات و به خصوص بروز حوادث جاده‌ای به علت بی‌توجهی رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی هستیم.

وی افزود: از مردم خواهش می‌کنیم تمام مقررات راهنمایی و رانندگی را در حین سفر و رانندگی در جاده جدی بگیرند و رعایت کنند، هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنند، در فواصل سفر استراحت کنند، از خوردن و آشامیدن حین رانندگی و صحبت کردن که موجب حواسپرتی می‌شود، خودداری کنند، تا خدای نکرده شاهد تصادفات، جراحات، بروز معلولیتها و مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی نباشیم.

معاون درمان وزیر بهداشت در مورد تمهیدات وزارت بهداشت برای چهارشنبه آخر سال نیز به خبرنگار فارس گفت: تمام امکانات اورژانس پیش بیمارستانی و خدمات بیمارستانی کشور برای خدمات رسانی به موقع به آسیب دیدگان چهارشنبه سوری بسیج شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر رئیس اورژانس کشور در آستانه چهارشنبه آخر سال خللی در برنامه‌های این سازمان ایجاد نمی‌کند،توضیح داد: نه، این یک تغییر ستادی است و کارهای عملیاتی توسط مدیران استانی بر اساس برنامه‌های مدون از پیش تدوین شده اجرا می‌شود و همه مسئولان اورژانس کشور به تکالیف خود هم برای چهارشنبه آخر سال و هم ایام تعطیلات نوروز به خوبی عمل خواهند کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت دیروز طی حکمی رئیس اورژانس کشور را تغییر داد و با حکم وی امین صابری نیا جانشین محمد تقی طالبیان در این سمت شد.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین گفت:‌ جداً از والدین تقاضا داریم که امروز را در کنار فرزندانشان باشند تا مانند برخی سالهای گذشته شاهد فجایع و حوادث دلخراش چهارشنبه آخر سال نباشیم و خسارتهای ناشی از حوادث این روز که شامل آسیبهای شدید جسمی و در مواردی قطع عضو یا نابینایی است به کمترین حد خود برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha