شیوه ی زندگی و تدبیرهای خانگی در کنترل این مشکل اهمیت زیادی دارد . مبتلایان به خارش و عرق سوز باید حتی الامکان از قرارگرفتن در محیط های خیلی گرم پرهیز کنند

پوشاندن لباس زیاد به نوزاد موجب تحریک پوست او می شود

سلامت نیوز : درمان های موضعی اولین مرحله درمانی عرق سوز است ،در صورت رعایت نکات لازم و حفظ رطوبت پوست ، راش گرمایی به سادگی قابل کنترل است . راش گرمایی و عرق سوز ،مشکلی شایع در افرادی است که پوستی حساس دارند ،این عارضه به ویژه در نوزادان آزار دهنده است .

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از مجله زیبایی وقتی مجاری عرق بسته شوند و عرق زیر پوست حبس شود ،راش گرمایی ایجاد می شود.درمان های توپیکال (موضعی )در انواع شدیدتر راش گرمایی برای تسکین ناراحتی و پیشگیری از بروز عوارض به کار می رود.

درمان های موضعی برای رفع خارش مورد استفاده قرار می گیرد،لوسیون کالامین برای تسکین خارش بسیار کمک کننده است .

شیوه ی زندگی و تدبیرهای خانگی در کنترل این مشکل اهمیت زیادی دارد . مبتلایان به خارش و عرق سوز باید حتی الامکان از قرارگرفتن در محیط های خیلی گرم پرهیز کنند . از لباس های گشاد و سبک وزن که رطوبت پوست را جذب می کنند ،استفاده کنند . پس از حمام کردن به جای خشک کردن بدن باحوله ،پوست در هواخشک شود تا تحریک پوستی به حداقل برسد و هرچه سریع تر از لوسیون کالامین یا کمپرس های خنک برای آرام کردن پوست خارش دار استفاده شود.

 از مصرف کرم ها و پمادهایی که ممکن است بیشتر سبب انسداد منافذ پوستی شود نیز باید پرهیز شود برای کمک به پیشگیری از راش گرمایی باید از لباس نخی سبک وزن و نرم استفاده شود و باید از پوشیدن لباس زیاد پرهیز شود .

کودکان نیز باید به همان میزان لباس بزرگترها ،لباس بپوشند تا راحت باشند . از پوشیدن لباس های چسبان پرهیز شود زیرا ممکن است سبب تحریک پوست حساس شود. خنک نگاه داشتن محل خواب و تهویه مناسب محل زندگی مهمترین نکته در حفظ رطوبت پوست است و حفظ رطوبت پوست  از تشدید خارش پیشگیری می کند . حمام کردن در آب خنک با صایونی که خشک کننده و دارای رنگ و رایحه نباشد نیز ضروری است .

استفاده از کرم ها و پمادها از بروز راش گرمایی جلوگیری نمی کند و ممکن است سبب انسداد منفذها شود . بکارگیری لوسیون های مرطوب کننده مناسب ترین گزینه برای پوست حساس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha