سلامت نیوز : رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،گفت: مسئله تالاب هامون علاوه بر ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، جنبه امنیتی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ معصومه ابتکار در مراسم اختتامیه همایش تالاب‌های بین‌المللی ایران با محوریت «دریاچه ارومیه و تالاب هامون» که با همکاری سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه شنبه در سازمان محیط زیست  برگزار شده بود، اظهار داشت: خوشبختانه امروز همه ما به این درک رسیده‌ایم که مسائل زیست محیطی، جهانی هستند و وقتی که چنین اتفاقی در یک گوشه از جهان رخ می‌دهد، می‌تواند سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی ادامه داد: باید به ابعاد جهانی این مسئله توجه کرده و به تبادل اطلاعات و دانش بپردازیم، چرا که این قبیل مسائل بر سرنوشت مشترک کل جامعه بشریت تاثیر دارد. به ویژه وقتی که ما در مورد تالاب‌هایی صحبت می‌کنیم که دارای ابعاد بین‌المللی هستند و باید با رویکردهای بین‌المللی نیز به آنها و چالش‌های پیش‌رو توجه شود.

ابتکار با اشاره به سخنان دکتر کلانتری - رئیس کارگروه احیای دریاچه ارومیه مبنی بر بی‌تاثیر بودن تغییرات آب‌ و هوایی در خشکیدگی تالاب‌های کشور، اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی قطعا تاثیرات منفی بر روی تالاب‌های کشور دارند چرا که باعث افزایش دما شده‌اند و بسیاری از اتفاقاتی که در کشور مانند خشکیدگی تالاب‌ها و بیابان‌زایی رخ می‌دهد، نشان از همین مسئله دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: دولت ایران برای احیای دریاچه ارومیه و تالاب هامون بسیار جدی است و امیدواریم زمینه‌های مشترک همکاری بیشتری با سازمان‌های بین‌المللی داشته باشیم و جلسات فنی افزایش پیدا کند.

ابتکار با بیان اینکه مایلیم کارگاه‌های اطلاعاتی - عملیاتی بیشتری برگزار شود، افزود: امیدواریم آقای گری لوییس - نماینده مقیم سازمان ملل متحد و گروه ایشان در UNEP فعالیت‌های خود را ادامه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha