سلامت نیوز : به گفته یک جراح عمومی اولین علامت انسداد روده درد است، دردی که به تدریج شدت پیدا کرده و گاهی طاقت فرسا می شود.

دکتر حسن امامی رضوی در گفتگو با سلامانه،  می‌گوید:« اگر این انسداد در نواحی فوقانی روده و در ابتدای روده باریک باشد، با استفراغ زودرس و تهوع است. اما اگر انسداد در قسمت های انتهایی روده باریک و یا در روده بزرگ باشد، معمولا استفراغ و تهوع دیررس است و بیماری با اتساع شکم و درد شدید همراه است.»
 
به عقیده دکتر امامی رضوی بیماران در این مرحله خوددرمانی می کنند و با استفاده از داروهای مسهل سعی در برطرف کردن مشکل دارند. چون خیلی از آنها مبتلا به یبوست های مزمن می شوند و انسداد روده را به یبوست تعبیر می کنند. ممکن است با خوردن این داروها یبوست برطرف شود، ولی توصیه می کنیم به هیچ وجه بیمارانی که دچار اتساع و درد شدید هستند، از این داروها استفاده نکنند.

وی ادامه می دهد:« اگر درد شدید در قسمت وسط شکم همراه با تهوع و استفراغ بود، بیمار باید به پزشک مراجعه کند. »

این جراح عمومی می افزاید:«علل مختلفی منجر به انسداد روده می شود. امروزه شایعترین علت، اعمال جراحی است. بعضی افراد این زمینه را دارند که روده آنها بعد از جراحی دچار انسداد می شود. معمولا سعی بر این است این بیماران تحت جراحی قرار نگیرند. سعی بر مدارا با این چسبندگی به صورت تغذیه با سرم است. به طوری که این بیماران تا چند روز نباید چیزی بخورند. اگر این علائم با این رژیم برطرف نشد، باید بیمار را جراحی کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha