چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 108054

سلامت نیوز : اگر از ثبت نام کردن در باشگاه ورزشی و پیروی کردن از رژیم های لاغری نتیجه نگرفته اید، بهتر است در روش ورزش کردن و پیروی کردن از رژیم لاغری تجدید نظر کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ با مطالعه و رعایت کردن موارد زیر به احتمال بسیار زیاد به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

1- به اندازه کافی تلاش نمی کنید.
اگر پس از گذشت ماه ها شیوه و زمان تمرینات تان تغییر نکرده نباید از عدم تغییر وزن و اندام های تان تعجب کنید.

راه حل
برای این که از تمرینات ورزشی نتیجه بگیرید باید بدن تان را از آن چه عادت کرده و برایش آسان شده جدا کرده و وارد مراحل دیگر کنید. با افزایش زمان و شدت بخشیدن به تمرینات می توانید دوباره روند کاهش وزن را شروع کنید.

2- اندازه مناسب ورزش کردن
ورزش کردن اندازه دارد. اگر بیش از اندازه مورد نظر تمرین کنید نتیجه عکس می گیرید. درگیر کردن مداوم بدن با حرکات سخت و طاقت فرسا، نه تنها ساختن ماهیچه ها را تسریع نمی کند بلکه سبب تحلیل رفتن آنها می شود.

راه حل
سه تا پنج روز ورزش کردن را متوقف کنید و به بدن تان استراحت دهید.  پس از آن کم کم و بدون فشار آوردن به بدنتان تمرین کردن را آغاز کنید.

3- بررسی رژیم غذایی
علاوه بر تمرین ورزشی، پیروی کردن از رژیم غذایی سالم که حاوی کالری مورد نیاز بدن اهمیت دارد. 

راه حل

اگر تغییری در ماهیچه های بدن تان مشاهده نمی کنید باید ورزش کردن را متوقف کرده و کالری که بدن تان دریافت می کند را بسنجید. اگر کالری دریافتی بدن تان کم است باید آن را افزایش دهید. کاهش کالری دریافتی بدن سبب کاهش متابولیسم شده و وزن بدن تان کاهش نمی یابد.

4- جایزه های غیر خوراکی
در پایان روزی که از تمرینات ورزشی‌ تان راضی هستید خود را به شام دعوت می کنید؟ اگر پاسخ تان مثبت است باید قید فعالیت های ورزشی تان را بزنید.

راه حل
برای پرهیز کردن از قرار گرفتن در چنین شرایطی، بهتر است میزان کالری‌ای را که روزانه با ورزش کردن می سوزانید را محاسبه کنید. در صورت وسوسه شدن برای خوردن پیتزا و ... یاد تلاش های تان می افتید. برای خودتان کتاب، سی دی موزیک و ... بخرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha