چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 108061

سلامت نیوز : هرچند تغذیه با شیرمادر فوائد بسیاری دارد اما اگر مدت شیردهی طولانی شود و از دو سال بگذرد، سلامت دندان‌های کودک به خطر می‌افتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان معتقدند پس از 24 ماهگی هرچه کودک بیشتر با شیرمادر تغذیه شود، خطر اینکه زودتر دچار پوسیدگی دندان شود،‌ بیشتر است.

«بنیامین چافی» از دانشگاه کالیفرنیا و متخصص ارشد این مطالعه تاکید کرد که البته اولویت نخست مادران شیرده باید اطمینان از تغذیه سالم و مناسب فرزندشان باشند.

چافی و دستیارانش به منظور بررسی ارتباط احتمالی بین طولانی شدن مدت تغذیه با شیرمادر و خطر پوسیدگی زودهنگام دندان‌ها، مطالعه‌ای را روی 458 نوزاد از خانواده‌های بادرآمد پایین در برزیل انجام دادند. این متخصصان در پایان مطالعه خود مشاهده کردند حدود 40 درصد از کودکانی که بین شش تا 24 ماهگی از شیرمادر تغذیه کرده‌اند دچار پوسیدگی دندان می‌شوند اما در کودکانی که تغذیه با شیرمادر تا بعد از دو سالگی نیز طول می‌کشد، احتمال پوسیدگی دندان‌ها به 48 درصد می‌رسد.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه می‌کنند که نوزادان منحصرا در شش ماه نخست تولد باید از شیرمادر تغذیه کنند اما از آن زمان به بعد خوردنی‌های جامد نیز به رژیم غذایی آنها افزوده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha