چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳

قبل از سفر از چگونگی وضعیت مراكز درمانی خاص بیماران هموفیلی در طول مسیر و شهر مقصد اطلاعات لازم را از دفتر مركزی كانون كسب نمائید.

توصیه های مسافرتی به بیماران هموفیلی

سلامت نیوز: قبل از سفر از چگونگی وضعیت مراكز درمانی خاص بیماران هموفیلی در طول مسیر و شهر مقصد اطلاعات لازم را از دفتر مركزی كانون كسب نمائید.

به گزارش سلامت نیوز، توصیه های كانون هموفیلی ایران به بیماران در رابطه با مسافرت های نوروزی به شرح زیر است:


1-    دفترچه بیمه و كارت هموشمند دریافت دارو را به  همراه داشته باشید .


2-    همراه داشتن وسایل كمك های اولیه و مقدار معینی دارو نسبت به وزن بیمار اهمیت جدی دارد و می تواند از به وجود آمدن وقفه در سفر شما جلوگیری نماید. توصیه می شود حداقل دو دوز مصرفی دارو به همراه داشته باشید.


3-    در مسافرت های زمینی در صورتیكه راننده خورو هستید حداقل در هر دوساعت یكربع استرحت نمائید و اجازه دهید.مفصل های پا از حالت جمع شدن خارج گردند.


4-    بستن كمربند ایمنی در مسافرت با وسایل نقیله در هر قسمت خودرو و یا اتوبوس ها ضرورت تام دارد.


5-    به بیماران هموفیلی كه راننده خودرو نیستند اساسا توصیه می شود در خودرو های سواری از صندلی عقب خورو جهت نشستن استفاه نمایند. كودكان و نوجوانان هموفیلی اساسا می بایست از نشستن در صندلی جلو خودرو خود داری نمایند.


6-    تلاش نمائید برای سفر های دور از هوایما و در غیر اینصورت از قطار استفاده نمائید . در صورتیكه از اتوبوس برای مسافرت استفاده می نمائید از اتوبوس های با صندلی مناسب و در غیر اینصورت حتما از دوصندلی استفاه نمائید كه بتوانید تحرك بیشتری در استراحت دادن به مفاصل پا داشته باشید. برای سفرهای  بالای 4 ساعت ، توصیه می شود با مشورت پزشك مقداری دارو به صورت پیشگیری مصرف نمائید.


7-    قبل از سفر از چگونگی وضعیت مراكز درمانی خاص بیماران هموفیلی در طول مسیر و شهر مقصد اطلاعات لازم را از دفتر مركزی كانون كسب نمائید.


8-    در صورت حادثه منجر به خونریزی در هر شرایطی با مركز اورژانس تماس بگیرید . بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت این مراكز موظف به اعزام شما به مراكز درمانی خاص بیماران هموفیلی هستند كه اسامی آنها اعلام شده است.


9-    با توجه به اینكه در فصل بهار گرایش همگان به استفاده از طبیعت است از كفش های بسته برای حضور در این مكان ها  استفاه نمایید . والدین كودكان هموفیلی با دقت بیشتری می بایست این توصیه را برای فرزند خود اجرایی نمایند كه این بیماران از خطرات احتمالی بریدگی در ناحیه پا در امان باشند.


10-    از وارد شدن با پای برهنه به رودخانه ها و آبگیر ها اكیدا خودداری نمائید تا از خطرات ناشی از وجود فلزلت، شیشه و سنگ های برنده در امان باشید.


11-    بالارفتن از درختان اساسا مخاطره آفرین است و این خطره برای بیماران هموفیلی و به خصوص كودكان و توجوان بسیار بیشتر از افراد معمولی است.


12-     هر نوع ضربه شدید به ناحیه سر می بایست با دقت مواظبت گردد و در صورت دیدن علائمی مانند سردرد شدید و تهوع فورا به نزدیكترین مركز درمانی مراجعه شود. همچنین سر درد های شدید و بی دلیل كه ناگهانی آغاز می شوند و یا بیدار شدن از خواب با سر درد شدید همراه فورا می بایست مورد توجه قرار گیرد و در صورت دور بودن از مركز درمانی حتما یك دوز دارویی به صورت پیشگیری تزریق و به مركز درمانی مراجعه شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha