چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 108077

نرم افزارهای موبایلی برای گردشگران نوروزی تهران

سلامت نیوز : شهرداری تهران امسال، برای استقبال از مهمانان نوروزی، سنگ تمام گذاشته است.تمام بخش‌های شهرداری، بسیج شده‌اند تا مهمانان نوروزی تهران خاطره خوبی از گردشگری در پایتخت ایران اسلامی داشته باشند. اجرای طرح مهمان طهران ازجمله برنامه‌هایی است که به این منظور طراحی شده اما نکته قابل‌توجه استفاده شهرداری از امکانات و ابزار دیجیتال برای راهنمایی گردشگران نوروزی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فاوانیوز ؛ ابزارهایی مانند موبایل، اپلیکیشن‌های مبتنی بر انواع سیستم‌های عامل، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی، راهنمایی مجازی، نقشه آنلاین، تور مجازی و اطلاع‌رسانی آنلاین از روش‌هایی است که این نهاد به‌کار گرفته است.

در همین زمینه مسعود سیرتی، معاون فناوری اطلاعات امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مسئول کمیته فضای مجازی گردشگری در گفت‌وگو با همشهری از اقدامات گسترده این حوزه برای گردشگران نوروزی مهمان طهران خبر دارد.سیرتی اظهار داشت: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با همکاری سازمان‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و با مشارکت محله‌های شهر تهران اقدامات گسترده‌ای را در حوزه نرم افزار، موبایل، نقشه و رسانه‌های اجتماعی انجام داده است.

وی افزود: گردشگران نوروزی می‌توانند از طریق سامانه اطلاعات 137و ساب پورتالvisit.tehran. ir به آخرین اخبار و اطلاعات جاذبه‌های گردشگری، اماکن مذهبی، فرهنگی و تاریخی، تورهای گردشگری، اسکان نوروزی و نقشه مسیریابی گردشگری دسترسی پیدا کنند. مسئول کمیته فضای مجازی گردشگری تهران اظهار داشت:

نسخه 2.2نرم افزار همراه شهرداری تهران، نسخه اندروید، جاوا و آیفون به‌منظور همراهی و راهنمایی گردشگران نوروزی در بخش مهمان طهران طراحی و فعال شده است که شامل نقشه آنلاین، نقشه تورهای داخلی، نمایش عکس‌های پانوراما، معرفی جاذبه‌های گردشگری، معرفی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی نوروزی، ستادهای اسکان نوروزی، تاریخچه محله‌های شهرتهران و معرفی تورهای گردشگری است.

همچنین نرم‌افزار Tehran قابل نصب از روی سایت شهرداری تهران (Tehran. ir) و بازارهای داخلی (سیبچه) و سایت اپل (iTunes) طراحی شده که به معرفی جاذبه‌های گردشگری، خدمات گردشگری، سرای محله، اطلاعات و تلفن‌های ضروری می‌پردازد. به گفته وی همچنین در حوزه سرگرمی و بازی می‌توان به مسابقه نوروزی عکس و فیلم در بستر رسانه‌های اجتماعی ( Tehran. ir/MTFest) همچنین استفاده از بازی‌های تحت وب سرور بازی‌های رایانه‌ای شکوفا (game. mytehran. ir )اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha