جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 108093

دکتر زهرا عبداللهی گفت: آجیل های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می کنند. بنابراین سعی کنید از انواع آجیل های بدون نمک و یا کم نمک استفاده کنید.

آجیل شور نخورید

سلامت نیوز : مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، رعایت نکات تغذیه ای برای حفظ سلامت هموطنان را در دید و بازدید های نوروزی ضروری دانست.به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر زهرا عبداللهی گفت: آجیل های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می کنند. بنابراین سعی کنید از انواع آجیل های بدون نمک و یا کم نمک استفاده کنید.


وی با بیان اینکه انواع مغزها و تخمه ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند گفت: از مصرف زیاد آجیل خودداری کنید.


عبداللهی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دید و بازدیدهای نوروزی به جای مصرف شیرینی و شکلات بهتر است بیشتر از میوه ها استفاده کنید. میوه ها علاوه بر این که حاوی ویتامین ها و املاح معدنی مورد لزوم بدن هستند، حاوی ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان هستند که نقش مهم آنها در پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر از جمله دیابت، بیماریهای قلبی عروقی و سرطان ها شناخته شده است.


مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یادآور شد: به جای استفاده از شیرینی های خامه ای و شکلاتی که حاوی مقادیر زیادی کالری هستند. می توانید انواع شیرینی های خشک و ساده شیری در اندازه های کوچک برای پذیرایی از میهمانان خود تهیه کنید.


عبداللهی همچنین تاکید کرد: در ایام نوروز در وعده های ناهار و شام، برای جلوگیری از دریافت زیاد کالری که با مصرف غذاهای چرب و سرخ شده وارد بدن می شود، سعی کنید بیشتر از سالاد و سبزی استفاده کنید.


وی گفت: مصرف سالاد و سبزی به دلیل داشتن فیبر، سبب کاهش جذب چربی ها و مواد قندی شده و بدین ترتیب از اضافه وزن جلوگیری می کند.
عبدالهی همچنین با تاکید بر کاهش استفاده از نوشابه های گازدار و آبمیوه های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند، استفاده از نوشابه های گازدار و آبمیوه های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند، استفاده از آب و دوغ های کم نمک و بدون گاز را توصیه کرد.


وی توصیه کرد: برای صرف چای، به جای قند و شکلات می توانید از کشمش، توت خشک و یا خرما در حد کم استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha