جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

کمربند ایمنی تنها برای استفاده در جاده های خارج شهر نیست، حتی اگر خودرویی که با سرعت 40 کیلومتر در حال حرکت است، ناگهان ترمز کند، سرنشینان آن قادر به نگه داشتن خود نخواهند بود و از جای خود کنده و به سمت جلو پرتاب می شوند.

کمربند ایمنی وسیله ای لوکس نیست

سلامت نیوز: حمید قویدل  در گفت و گو با ایرنا، افزود: ایران از جمله کشورهایی است که به دلایل مختلف، آمار حوادث رانندگی در آن نسبت به متوسط جهانی بالاتر است. 
وی گفت: با توجه به اینکه در جریان حوادث رانندگی، بسیاری از افراد از ناحیه سر و گردن دچار آسیب و جراحت می شوند و ضرباتی که به این ناحیه وارد می شود، می تواند بسیار مرگبار باشد، بستن کمربند ایمنی که در کاهش جراحات وارده به سر و گردن در حوادث رانندگی، نقش بسزایی دارد، الزامی است. 


قویدل خطاب به مسافران نوروزی، ادامه داد: کمربند ایمنی وسیله ای لوکس نیست، بلکه وسیله ای است که می تواند به هنگام بروز حوادث احتمالی، جان راننده و سایر سرنشینان خودرو را نجات دهد. 


این کارشناس امداد و نجات توضیح داد: استفاده از کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودروها و استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران، از شدت ضرباتی که به جسم وارد می شود، به شکل قابل توجهی می کاهد. 


وی اضافه کرد: کمربند ایمنی تنها برای استفاده در جاده های خارج شهر نیست، حتی اگر خودرویی که با سرعت 40 کیلومتر در حال حرکت است، ناگهان ترمز کند، سرنشینان آن قادر به نگه داشتن خود نخواهند بود و از جای خود کنده و به سمت جلو پرتاب می شوند. 


به اعتقاد این کارشناس امداد و نجات حتی در مسیرهای کوتاه داخل شهر هم باید برای جلوگیری از خطرهای احتمالی از کمربند ایمنی استفاده کرد.


وی رعایت سرعت مناسب و فاصله کافی با خودروهای دیگر را ساده ترین راه برای پیشگیری از بروز حوادث رانندگی عنوان کرد.


قویدل با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه رعایت نکات ایمنی قبل از سفرهای نوروزی هموطنان به جاده ها و مسیر های مواصلاتی سراسر کشور، افزود: در صورتی که خانواده ها بتوانند براحتی امکانات مورد نیاز خود را فراهم کنند، از مشکلات این بخش کاسته خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha