پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1081

نایب رئیس انجمن پزشكان عمومی ایران گفت:‌ ‌‌بودجه‌ای كه برای‌ سال 86 نظام سلامت ارائه ‌‌شده فقط نوید یك سراب می‌دهد نه سلامت.

سلامت با بودجه 86 فقط یك سراب است


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس به نقل از روابط عمومی انجمن پزشكان عمومی ایران، مسعود مسلمی‌فرد ارائه خدمات با استاندارد جهانی در حوزه بهداشت و درمان را حق اولیه آحاد مردم در اقصی نقاط كشور دانست و افزود: متأسفانه عدالت در حوزه بهداشت و درمان یخ زده است و سرمای آن استخوان ضعیف‌ترین مردم را خرد كرده است.
وی سلامت را دارای تعریف گسترده‌ای دانست و اظهار داشت: در تمام كشورهای رشد یافته و در حال توسعه هزینه در حوزه سلامت را سرمایه‌گذاری تلقی می‌كنند زیرا سلامت مردم به لحاظ جسمی و روحی اجتماعی و معنوی موجب توسعه كشور و افزایش بهره‌وری خواهد بود.
مسلمی‌فرد با اشاره به مواد 3، 29 و 43 قانون اساسی و همچنین برنامه چشم‌انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی تصریح كرد: یكی از آسیب‌‌پذیرترین و فقرافزاترین بخش هزینه‌‌ای خانواده‌های ایرانی مربوط به درمان است كه اتفاقاً براساس قانون به عهده دولت اسلامی گذاشته شده ولی متأسفانه علی‌رغم نظر كارشناسان هیچ حركت اصولی در این مقوله مشاهده نمی‌شود و این در حالی است كه هنوز حتی برای حفظ و ارتقای سلامت با توجه به تعریف گسترده‌ای كه دارد، ‌گام مؤثری برداشته نشده است.‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha