شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 108113

سشواراز جمله وسایلیست که شمار زیادی از شهروندان از آن استفاده می‌کنند، اما گاهی ممکن است بی احتیاطی یا حواس پرتی حین استفاده از این وسیله برقی خسارات جانی و مالی فراوانی برجای بگذارد.

هشدار آتش نشانی درباره استفاده ازسشوآر

سلامت نیوز :سشواراز جمله وسایلیست که شمار زیادی از شهروندان از آن استفاده می‌کنند، اما گاهی ممکن است بی احتیاطی یا حواس پرتی حین استفاده از این وسیله برقی خسارات جانی و مالی فراوانی برجای بگذارد.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: هنگامی که از سشوار استفاده نمی‌شود باید کلید خاموش شده و از مدار خارج شود چرا که گاها دیده شده که بر اثر صدمه فیزیکی به بدنه سشوار، فاصله المنت‌ها با بدنه از تنظیم خارج شده و مخصوصا در سشوارهای با بدنه پلاستیکی باعث آب شدن بدنه و ایجاد آتش‌سوزی شده است.


وی با بیان اینکه سیم اتصال برق هر از گاهی باید مورد بازدید قرار گرفته و در صورت نیاز تعویض شود، اظهارکرد: با توجه به اینکه سشوار جریان هوا را از قسمت عقب می‌مکد و به سمت دهانه جلوی سشوار هدایت می‌کند بنابراین هیچ‌گونه مانعی نباید در قسمت عقب سشوار قرار بگیرد که باعث قطع جریان هوا شود چراکه در صورت قطع جریان هوا ازدیاد حرارت باعث ذوب شدن بدنه سشوار و از بین رفتن المنت و احتمالا اتصالی سشوار می‌شود.


به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در صورت خرابی دستگاه حتما باید به وسیله تعمیرکاران مجرب تعمیر و بازسازی شود.


وی ادامه داد:‌ گاهی هنگام استفاده از سشوار ممکن است جریان برق قطع شده یا این وسیله به شکل موقت خاموش شود که ممکن است در این حالت شهروندان آن را به همان حالت رها کرده و از منزل یا اتاق خارج شوند که در این صورت ممکن است وصل شدن جریان برق و روشن شدن این وسیله سبب وقوع حریق در محل شود، بنابراین توصیه می‌شود که سشوار همواره از برق کشیده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha