شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 108120

درمان بیماری های عصبی با کمک سگ ها

 سلامت نیوز :یک مرکز درمانی در سیبری از سگهای آموزش دیده برای درمان برخی بیماریهای عصبی استفاده می کند.
با کمک سگ‌های آموزش دیده بیماری‌هایی مانند بیماری سیستم عصبی درمان می‌شود.


به گزارش فارس به نقل از ریانووستی روسیه،مدرسه ویژه برای این گونه دکترهای چهارپا در شهر «کراسنویارسک» سیبری گشایش یافت.«تاتیانا اولینیکووا» کارمند «مرکز داگ شو» در این باره چنین گفت: جانور درمانی سالهاست که در کشورهای مختلف مورد مطالعه قرار می‌گیرد.


نمایش‌هایی که در آنها سگ با بچه‌ها بازی می‌کند یا با توپ بازی می‌کند و می‌توان او را نوازش کرد، درمان به حساب نمی‌آید.این سگها آموزش دیده هستند و حتماً باید دوره آموزشی خاصی را طی کتند و تستهای معینی را از سر بگذرانند.سگ آموزش دیده باید خیلی چیزها  را بداند و فرمانهای ساده «بنشین» و «دراز شو» در اینجا به درد نمی‌خورد.

یک نکته مهم دیگر این است که سگ باید مهربان باشد. به گفته سگ پروران، چنین خصوصیتی به نوع نژاد سگ ربطی ندارد.
«یلنا آناپولسکایا» داوطلب مرکز سگ درمانی در این باره گفت:  ما با بچه‌های فلج کار می‌کنیم. بچه‌های مبتلا به «اوتیسم» نیز به نزد ما می‌آیند.
حتی بعد از اولین درس، تأثیر آشکار است. بچه‌ها تمریناتی را که باید انجام بدهند با کپی حرکات سگ به راحتی انجام می‌دهند.


روش کار این چنین است که سگ حرکاتی را انجام می دهد و کودکی که مثلاً به یک اختلال عصبی مبتلاست باید آن حرکت را تکرار  کند حتی اگر انجام بعضی از حرکات برای کودک سخت باشد، آن را با کمک سگ انجام می‌دهد. آن هم به شکل بازی و بدون آنکه خودش متوجه شود.


هر چند حدود 3 هزار دلار برای آموزش این سگ‌ها صرف می‌شود. تقریباً 6ماه برای تبدیل سگ معمولی به یک سگ آموزش دیده لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha