شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 108121

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران توصیه‌ها و هشدارهایی را برای تامین امینی شهروندان در هنگام سفرهای نوروزی ارائه کرد.

سلامت نیوز :معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران توصیه‌ها و هشدارهایی را برای تامین امینی شهروندان در هنگام سفرهای نوروزی ارائه کرد.
مهندس فتح‌اله تیموری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: شهروندان در صورتی که قصد سفر با مسافت‌های طولانی و بین شهری را با وسیله شخصی خود دارند، باید در مرحله اول نسبت به بازبینی خودرو خود از لحاظ مکانیکی و برقی اقدام کرده و در صورت نواقص فنی احتمالی قبل از حرکت آن را برطرف و سپس حرکت کنند.
وی با تاکید براینکه شهروندان باید از قرار دادن وسایل اضافه بر روی باربند خودرو پرهیز کنند، گفت: در صورت نیاز باید قبل از حرکت اثاثیه چیده شده به روی باربند اتومبیل توسط طناب و چادر کاملا مهارشود به طوری که امکان سقوط اجسام از روی آن میسر نباشد.
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به ضرورت خودداری از سوار کردن افراد بیش از ظرفیت خودرو یا در پشت کامیونت ، کامیون و صندوق عقب خودرو گفت: همچنین باید از قرار دادن کپسول گاز اعم از 11 کیلویی و یا پیک‌نیکی و گالن‌های حاوی مواد سریع‌الاشتعال (بنزین و نفت) در صندوق عقب خودرو پرهیز کرد و در صورت نیاز قبل از قرار دادن کپسول پیک‌نیکی شیر‌آلات آن را توسط آب و صابون آزمایش کرده و از سلامت و استاندارد بودن آن مطمئن شد.
وی با بیان اینکه همراه داشتن کیف کمک‌های اولیه و خاموش‌کننده آتش‌نشانی در خودروی شخصی می‌تواند کمک به‌سزایی به شهروندان در زمان وقوع حریق و حادثه احتمالی کند، خاطرنشان‌کرد: وجود مواد غذایی انرژی‌زا و البسه گرم و پتو و زنجیر چرخ در خودروی شخصی با توجه به شرایط این فصل و احتمال سرد شدن هوا ضروری است.
به گفته تیموری مسافران باید از روشن کردن آتش در محیط باز و در نزدیکی علف‌های خشک یا درختان در حین سفر خودداری کرده و برای طبخ چای یا گرم کردن غذا از اجاق‌هایی که قبلا توسط مسؤلان پارک‌های جنگلی و ... تدارک دیده شده است استفاده شود.
وی افزود: رانندگان در صورت هر گونه بروز تصادف یا حادثه در جاده‌های بین شهری در درجه اول باید وسیله نقلیه خود را به منتهی الیه سمت راست جاده هدایت کرده و نسبت به قرار دادن علائم هشداری مانند مثلث خطر در فاصله 150 متری برای هشدار به رانندگان در حال حرکت اقدام کنند.
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: در صورت بروز تصادف شدید که همراه با ریزش بنزین از خودرو است در درجه اول باید برای جلوگیری از آتش‌سوزی اقدام به خاموش کردن موتور خودرو کرده و بست باطری آن را قطع کرد.
تیموری با تاکید بر ضرورت حفظ خونسردی در صورت بروز آتش‌سوزی در خودرو گفت: در صورت بروز چنین حوادثی باید به وسیله خاموش‌کننده دستی آتش‌نشانی طبق دستور‌العمل حک شده بر روی آن نسبت به خاموش کردن آتش خودرو اقدام شود.
وی با تاکید بر اینکه برای حفظ ایمنی خود و سرنشینان آن توجه به هشدارهای پلیس راه امری مهم است گفت: باید رانندگان در طول سفر از سرعت زیاد پرهیز کرده و به علائم هشداری جاده که کمک بسزایی به آنان می‌کند، توجه داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha