سلامت نیوز :رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم خواست تا تخلفات بهداشتی اماکن عمومی از جمله رستوران ها را به سامانه 1490 اطلاع دهند.
«محسن فرهادی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سامانه تلفنی 1490 به شکایات و مشکلات مردمی در مورد بهداشت اماکن عمومی از جمله رستوران ها و هتل ها رسیدگی می کند.
وی خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت به شکایات دریافتی، طی مدت 72 ساعت رسیدگی می کنند.
رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت گفت: بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت درصورت نیاز، اقدامات قانونی لازم درمورد تخلف بهداشتی اماکن مربوطه را انجام داده و نتیجه را به شاکیان اعلام می کنند.
فرهادی با یادآوری اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند سال گذشته افزود: این برنامه تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه دارد و با هدف بسیج همه امکانات برای حفظ سلامت مسافران نوروزی و پیشگیری از اپیدمی بیماری های قابل انتقال از آب و غذا در سراسر کشور اجرا می شود.
وی یادآور شد: دو هزار تیم بازرسی از ساعت هشت تا 20 در ایام تعطیل و غیر تعطیل و از 20 تا هشت به صورت آنکال(پیام گیری شکایات و پیشنهادات مردم از طریق سامانه تلفنی) به بهداشت اماکن عمومی نظارت دارند.
فرهادی گفت: بازرسان بر وضعیت بهداشت فردی صاحبان اماکن عمومی، موادغذایی، ابزار و تجهیزات ساختمان، مراکز تهیه توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس شامل هتل، متل، مسافرخانه، مهمانپذیر، مهمانسرا، استخر و سونا، پایانه های مسافربری، ایستگاه راه آهن، شیرینی فروشی، مراکز فروش آجیل و خشکبار، مکان های بین راهی، پمپ بنزین، مساجد، پارک ها، سرویس های بهداشتی، کترینگ، رستوران، کافه تریا و کارگاه های حلوا، سوهان و گزپزی نظارت خواهند داشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha