سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰
کد خبر: 108173

سلامت نیوز:محمد بهرامی متخصص تغذیه گفت: مراکز تحریک اشت‌ها هسته‌های کوچکی هستند که در کف مغز یعنی هیپوتالاموس قرار گرفته‌اند و در اثر تحریکات الکتریکی با روحی موقتاً از کار می‌افتند و در این حالت انسان با وجود احتیاج به تغذیه اشت‌هایش به طور کلی از بین می‌رود و دچار بیماری می‌شود.
به گزارش لامت نیوز به نقل از  آفتاب وی افزود: معمولاً بی‌اشتهایی با بروز بیماری برای کودکان و یا حتی بزرگسالان نیز رخ می‌دهد. بیماری‌هایی نظیر تب، کم خونی، مسمومیت، خستگی زیاد، حرارت و گرما ‌زدگی و سنگینی معده از جمله بیماری‌هایی هستند که بی‌اشتهایی را برای افراد رقم می‌زنند.
دکتر بهرامی درخصوص اینکه چه کنیم تا همیشه اشت‌ها داشته باشیم اذعان داشت: لبنیات یکی از سازگار‌ترین و بهترین غذای انسان است به شرطی که به طریق مناسب از آن‌ها استفاده شود همچنین ماست سفید بهترین مادهٔ لبنی برای بی‌اشتهایی است و باید سعی شود برنامهٔ غذایی هفتگی تقریباً متنوع باشد و یکنواخت نباشد زیرا یکنواخت بودن غذا، اشتهای افراد را کم می‌کند.
وی در رابطه با درمان این بی‌اشتهایی‌ها اظهار داشت: مغز بادام هندی، گشنیز، سالاد، ترشی، آناناس، دوغ از جمله غذا‌ها و خوراکی‌های اشتهاآ‌ور است که ما به همهٔ افراد این خوراکی‌ را توصیه می‌کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha