رییس انجمن اورولوژی ایران، عفونتهای ادراری و بی اختیاری ادرار را از شایع ترین بیماریهای سیستم ادراری و تناسلی زنان دانست و خاطرنشان کرد: با ورزش و تقویت عضلات احتمال ابتلا به بی اختیاری ادرار،استرس واضطرار کاهش می یابد.

 دکتر محمدعلی زرگر، رییس یازدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران، با بیان این که عفونتهای ادراری و بی اختیاری ادرار از شایع ترین بیماریهای دستگاه ادراری و تناسلی زنان است، این بی اختیاری را شامل دو نوع بی اختیاری استرس و بی اختیاری اضطراری دانست و گفت: بی اختیاری استرس از انواع شایع بی اختیاری ادرار در زنان است. در این نوع بی اختیاری زنان به دنبال سرفه شدید، خم و راست شدن، انجام کارهای فیزیکی و در کل افزایش فشار شکم، دچار بی اختیاری ادرار می شوند.


وی ادامه داد: امروزه داروهای جدیدی برای درمان این اختلال وارد بازار شده است. همچنین جراحی های مختلف برای درمان آن به کار گرفته می شود. به طور کلی متخصصان دو رشته اورولوژی و زنان و زایمان قادر به درمان این بیماری هستند، امروزه حداقل 50 متخصص اورولوژیست زن در کشور مشغول فعالیت می کنند، اما درمان موارد پیشرفته این بیماری به متخصصان اورولوژی مربوط می شود.

دکتر زرگر، فاکتور «سن» را عامل ابتلا به بی اختیاری ادرار در زنان دانست و گفت: با افزایش سن به دنبال کمبود استروژن، عضلات قدرت نگهداری خود را از دست می دهند، بنابراین توصیه می شود زنان به ویژه بعد از زایمان به منظور تقویت عضلات لگن، ورزش را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین کنگره انجمن اورولوژی از 9 تا 12 خرداد ماه در محل کتابخانه ملی ایران گفت: در این کنگره صاحب نظران برجسته اورولوژی جهان از جمله روسای انجمنهای اورولوژی اروپا، آسیا و دبیرانجمن های اورولوژی کشورهای عربی به همراه اورولوژیست های صاحب نام ایران به منظور ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و انتقال اطلاعات و تجربیات، شرکت می کنند.

دکتر زرگر با اشاره به برگزاری اولین کنگره آندرولوژی و اولین کنگره اورولوژی زنان همراه با یازدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران گفت: به منظور به روز شدن اطلاعات رشته پرستاری اورولوژی، از سه سال قبل همراه با برگزاری کنگره اورولوژی، کنگره پرستاری اورولوژی هم برگزار می شود. امسال نیز حدود 150 پرستار رشته اورولوژی در این کنگره شرکت می کنند.

رییس یازدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران گفت: در این کنگره مباحثی از قبیل اورولوژی زنان، ناتوانی جنسی و عقیمی در مردان، جراحی کلیه از طریق پوست، پیوند کلیه، تومورهای دستگاه ادراری و تناسلی و عفونتهای ادراری مورد بحث و بررسی قرا رمی گیرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha