مدیر دفتر پیشگیری‌ از آسیب‌های اجتماعی و مواجهه با بلایای طبیعی آموزش و پرورش از اختصاص سهمی برای این وزارتخانه به منظور پیشگیری از استعمال دخانیات در كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبرداد.

پیشنهاد میلیارد‌ی مجلس برای پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، محسن فریدی امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان در جمع خبرنگاران ضمن تشكر از اعضای كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این كمیسیون سهمی را برای وزارت آموزش و پرورش در تبصره 14 بند (ط) بودجه سال 1386 به منظور پیشگیری از استعمال دخانیات تخصیص دادند.
وی اضافه كرد: در گذشته وزارت بهداشت و درمان و سازمان تربیت‌بدنی از عوارض فروش دخانیات برای برنامه‌های پیشگیری از استعمال دخانیات استفاده می‌كردند.
فریدی افزود: با توجه به زلزله تخریبی مواد مخدر و روان‌گردان جدید كه تمام نسل جوان را تهدید می‌كند، اقدام كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای اختصاص اعتبار در این بخش بسیار ارزنده بود.
وی در خصوص میزان این اعتبار گفت: اعتبار ناشی از عوارض فروش دخانیات میلیارد‌ها تومان است.
مدیر دفتر پیشگیری‌ از آسیب‌های اجتماعی و مواجهه با بلایای طبیعی آموزش و پرورش گفت: از كمیسیون تلفیق و نمایندگان مجلس می‌خواهیم كه سهم آموزش و پرورش را از این تبصره جدی بگیرند.
وی با بیان اینكه سیگار دروازه ورود به انواع آسیب‌های اجتماعی است، گفت: 1600 تا 1800 نوع ماده روان‌گردان در كشور وجود دارد كه بیشتر این مواد را فرهنگیان نمی‌شناسند. به عنوان مثال ماده‌ای به نام "پان" وجود دارد كه مانند آدامس است.
فریدی به ستاد پیشگیری از استعمال دخانیات در مدارس نیز اشاره كرد و اظهار داشت: این طرح توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد و عملیات سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و تدوین برنامه‌های مناسب در حال انجام است.
وی افزود: فعالیت‌های خوبی را انجام دادیم كه می‌توان به برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای فرهنگیان، انجام كارهای فرهنگی و هنری مانند ساخت انیمیشن و تهیه جزوه‌های پیشگیرانه برای دانش‌آموزان اشاره كرد.
مدیر دفتر پیشگیری‌ از آسیب‌های اجتماعی و مواجهه با بلایای طبیعی آموزش و پرورش ادامه داد: ما در انجام كار متوجه شدیم كه در عرصه مدیریت با كمبود منابع مالی مواجه هستیم زیرا آموزش و پرورش با داشتن خانواده 46 میلیونی شامل 15 میلیون دانش‌آموز، یك میلیون فرهنگی و 30 میلیون خانواده دانش‌آموزان، خانواده بزرگی است و اعتبار می‌خواهد.
وی اضافه كرد: جزوه‌های پیشگیرانه برای هر مقطع متناسب با سن دانش‌آموزان تهیه شده است و در آن راهكارهایی عنوان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha