چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
کد خبر: 108207

نتایج یک مطالعه که در مجله لنست منتشر شده است نشان می دهد که در سال ۲۰۱۲، ۹۹۹ هزار و ۸۰۰ کودک به بیماری سل مبتلا شده اند که از این تعداد، ۳۲ هزار نفرشان به بیماری سل پیشرفته مقاوم مبتلا شده اند.

سالی یک میلیون کودک به بیماری سل مبتلا می شوند

سلامت نیوز:  نتایج یک مطالعه که در مجله لنست منتشر شده است نشان می دهد که در سال ۲۰۱۲، ۹۹۹ هزار و ۸۰۰ کودک به بیماری سل مبتلا شده اند که از این تعداد، ۳۲ هزار نفرشان به بیماری سل پیشرفته مقاوم مبتلا شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تد کوهن، از محققانی که در انجام این مطالعه در دانشکده پزشکی هاروارد در امریکا گفت: ارزیابی های ما نشان می دهد شمار مبتلایان به بیماری سل در کودکان زیر ۱۵ سال دو برابر آماری است که سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۱ ارائه داد.

تد کوهن استاد یار پزشکی که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت می گوید: به رغم این که کودکان تقریبا یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می دهند اما پیش از این هیچ تخمینی در مورد تعداد کودکانی که به این بیماری مبتلا می شوند، وجود نداشت.

کوهن که استاد یار بخش همه گیر شناس در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد است می گوید: ارزیابی ما از شمار کل موارد جدید ابتلای کودکان به سل دو برابر چیزی است سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۱ پیش بینی کرده است و سه برابر شمار موارد ابتلای کودکان جهان به سل است که هر سال برآورد می شود.

منبع:‌ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha