غلامعلی خجندی، حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را از مهمترین رویکردهای نظام سلامت برشمرد و افزود: بهداشت و درمان تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد سلامت شهروندان از سوی افراد سودجو تهدید شود و یا به خطر بیافتد.

سلامت نیوز: غلامعلی خجندی، حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را از مهمترین رویکردهای نظام سلامت برشمرد و افزود: بهداشت و درمان تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد سلامت شهروندان از سوی افراد سودجو تهدید شود و یا به خطر بیافتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، وی با اشاره به تشدید کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بهداشتی در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی؛ از کشف، توقیف و معدوم سازی بیش از ۵۰ کیلو گرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته طی روزهای اخیر در شهرستان رودان خبر داد.

خجندی ادامه داد: در پی بازدید کارشناسان واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان رودان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی؛ بیش از ۵۰ کیلو گرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل سوسیس، کالباس و جگر مرغ در این شهرستان کشف و معدوم شد.

وی حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را از اهداف اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی عنوان و از برخورد جدی و قاطعانه با واحدهای صنفی متخلف در شهرستان رودان خبر داد.

این مسوول با اشاره به اینکه کارشناسان واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان؛ روزهای شلوغ و پرکاری را سپری می کنند؛ بیان کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از اواسط اسفند ماه در رودان آغاز شده و کارشناسان این اداره با انجام بازرسی مستمر از واحدهای صنفی؛ بویژه اغذیه فروشی ها، عرضه کنندگان مواد غذایی، اماکن اقامتی و پذیرایی؛ بصورت شبانه روزی مشغول خدمات رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی می باشند.

خجندی با بیان اینکه طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف ارتقای سطح سلامت و ارائه خدمات بهداشتی بیشتر به شهروندان، در حال اجراست؛ خواستار مشارکت و همراهی آنان با متولیان بهداشت و درمان در راستای بهبود شاخص های بهداشت و سلامت در جامعه شد.

وی با اشاره به نقش تغذیه سالم در تامین و حفظ سلامت جامعه، از شهروندان خواست در هنگام خرید کالا به مشخصات بهداشتی نظیر تاریخ تولید، انقضاء و شماره پروانه بهداشتی آن توجه نمایند.

خجندی در پایان با اشاره به نقش شهروندان در تحقق برنامه ها و سیاست گذاری های نظام سلامت؛ اظهار امیدواری کرد: با تعامل دو سویه مردم و متولیان بهداشت و سلامت؛ اهداف بهداشت و درمان در عرصه سلامت و ایمنی غذایی شهروندان محقق شود.

شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف و مشکل بهداشتی در مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و تفریحی با تماس با شماره تلفن ۴۲۲۳۱۱۶-۰۷۶۶ مراتب را به واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha