مطالعات شرکت بیمه اتکایی سوئیس (Swiss Re) نشان داد که بلایای طبیعی در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۴۰ میلیارد دلار خسارت به بارد آورده است.

۱۴۰ میلیارد دلار خسارت بلایای طبیعی در سال گذشته

سلامت نیوز: مطالعات شرکت بیمه اتکایی سوئیس (Swiss Re) نشان داد که بلایای طبیعی در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۴۰ میلیارد دلار خسارت به بارد آورده است.

به گزارش خبرگزاری سوئیس از ژنو، این شرکت بیمه اتکایی در گزارش امروز خود خسارت ناشی از بلای طبیعی در سال ۲۰۱۳ را در حالی ۱۴۰ میلیارد دلار برآورد کرد که خسارات این بلایا در سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۹۶ میلیارد دلار اعلام می شود.

خسارات بیمه در سال ۲۰۱۳ نیز در حالی ۴۵ میلیارد دلار عنوان می شود که این میزان در سال پیش از آن به ۸۱ میلیارد دلار رسیده بود. همچنین بیشترین خسارت در جهان به جاری شدن سیل و در اروپا به بارش تگرگ مربوط می شود.

بر پایه این گزارش، بلایای طبیعی سال گذشته میلادی جان حدود ۲۶ هزار نفر را گرفت.

این گزارش، توفان ˈهایانˈ را با بر جای گذاشتن هفت هزار و ۵۰۰ کشته و چهار میلیون بی خانمان، مهمترین فاجعه طبیعی سال ۲۰۱۳ دانست. این توفان با بادها و باران های شدید در ماه نوامبر فیلیپین را در نوردید.

جاری شدن سیلاب ها در ایالت ˈاوتاراکندˈ هند در ماه ژوئن با بر جای گذاشتن شش هزار کشته در درجه بعدی اهمیت قرار گرفته است.

این گزارش همچنین به بلایای طبیعی پرهزینه در اروپای مرکزی و شرقی اشاره کرد و افزود: چهار روز بارندگی در ماه مه خسارات قابل توجهی را در آلمان، جمهوری چک، مجارستان و لهستان بر جای گذاشت. خسارت اقتصادی کلی این حوادث ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده که چهار میلیارد و یکصد میلیون آن توسط بیمه پرداخت شده است.

این گزارش همچنین با اشاره به جاری شدن سیل و بروز آب گرفتگی در شهر ˈکلگریˈ و نواحی آن در کانادا که در پی شش روز بارندگی شدید در ماه ژوئن رخ داد، افزود: خسارت ثبت شده ناشی از این سیلاب نیز چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به ثبت رسیده که یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار آن را بیمه پرداخت کرده است.

شرکت بیمه اتکایی یا بیمه مجدد، شرکتی است که شرکت های بیمه دیگر را که خود از ضررهای احتمالی مصون نیستند، بیمه می کند.

منبع:‌ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha