پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 108241

ماهواره ها، تصاویری از ۱۲۲ جسم شناور در آب گرفته اند که گفته می شود احتمالا متعلق به هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ مالزیایی گم شده هستند.

سلامت نیوز: ماهواره ها، تصاویری از ۱۲۲ جسم شناور در آب گرفته اند که گفته می شود احتمالا متعلق به هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ مالزیایی گم شده هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ هشام‌الدین حسین، وزیر حمل و نقل مالزی گفت که این تصاویر ماهواره‌ای که توسط فرانسه در اختیار مالزی قرار داده شده‌اند، اشیایی را نشان می‌دهد که طول برخی از آنها بیش از بیست متر است. او البته تاکید کرد که مطمئن نیستند این اجسام شناور مربوط به هواپیمای گم شده باشند.

این درحالی است که تاکنون هیچ قطعه ای از هواپیما پیدا نشده. ضمن اینکه به دلیل شرایط نامساعد جوی، جستجوها تا امروز متوقف شده بود و به تازگی دوباره شروع شده است. 

هواپیمای گمشده
پرواز شماره ۳۷۰ هواپیمایی مالزی ۱۹ روز پشی (۸ مارس ۲۰۱۴) ساعتی پس از پرواز در مسیر کوالالامپور-پکن ناپدید شد و هنوز اثری از آن یافت نشده است. تنها دو روز پیش نخست وزیر مالزی اعلام کرد این پرواز در جایی در جنوب اقیانوس هند، غرب پرت استرالیا، به پایان رسیده است و تمام مسافران کشته شده اند.

به گزارش یو‌اس‌اس تودی؛ شرایط بد آب و هوایی و وزش بادهای تند کاهش دید را موجب شد و جستجوها را تعلق کرد. اکنون و با بهبود شرایط جوی در مجموع 12 هواپیما و دو کشتی از ایالات متحده، چین، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند در این جستجوها شرکت کرده اند تا بتوانند اثری از قطعات عکس برداری شده از جت هواپیمایی مالزی را پیدا کنند. اما هنوز چیزی یافت نشده است.

همچنین قرار است یک کشتی نیروی دریایی استرالیا از پرت به تیم جستجو کننده در محدوده اعلام شده که ۲۵۰۰ کیلومتر با پرت فاصله دارند، ملحق شود. در این کشتی تیمی از مهندسان فناوری اطلاعات و ارتباطات و حمل و نقل هوایی حضور دارند.

با وجود اخبار طولانی و ناراحت کننده که روز دوشنبه از زبان نخست وزیر مالزی شنیده شد، بسیاری از بستگان سرنشینان هواپیما متقاعد نشده اند و همچنان به دنیال شواهد محکمتری برای سقوط و مرگ بستگانشان هستند. همین موجب تظاهرات بستگان ۱۵۳ سرنشین چینی پرواز ۳۷۰ مقابل سفارت مالزی در پکن شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha