مسافران و گردشگرانی که دچار مشکلاتی ناشی از شرایط نامناسب جوی گردیده‌اند می‌توانند به ایستگاههای امدادی و اسکان اضطراری تدارک شده توسط ستادهای اجرائی خدمات سفر استانها مراجعه کنند.

اطلاعیه برای افرادی که قصد سفر دارند/وضعیت آب و هوا را از این شماره بپرسید

سلامت نیوز: مسافران و گردشگرانی که دچار مشکلاتی ناشی از شرایط نامناسب جوی گردیده‌اند می‌توانند به ایستگاههای امدادی و اسکان اضطراری تدارک شده توسط ستادهای اجرائی خدمات سفر استانها مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ناپایداری هوا و بارندگی در برخی مناطق، به ویژه استانهای جنوبی کشور؛ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر طی اطلاعیه شماره 10 مواردی را به ستادهای اجرائی خدمات سفر استانها ابلاغ و همچنین مواردی را نیز به شرح ذیل به مسافران و گردشگران توصیه کرد.

-ستادهای استانی به صورت آماده باش کامل جهت مواجهه با شرایط آب و هوائی، بارندگی، آبگرفتگی‌ها، جاری شدن سیل و کنترل آبهای سطحی و سایر مشکلات احتمالی ناشی از بارش‌ها، برنامه‌ریزی و اقدام نمایند.

-ستادهای استانی نسبت به ساماندهی و اسکان موقت آن دسته از هموطنانی که از چادرهای مسافرتی استفاده می‌نمایند با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی نظیر مساجد، مدارس، سالن‌های ورزشی، سالن‌های نمایشگاهی و مکان‌های سرپوشیده عمومی، برنامه‌ریزی و اقدام نمایند.

-توصیه می‌گردد هموطنان عزیز قبل از سفر طی تماس با شماره تلفن 134 نسبت به کسب اطلاعات شرایط جوی و آب و هوائی مقصد سفر خود، اقدام کنند.

-توصیه می‌گردد هموطنان گرامی در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و نقاط مستعد خطر و ناامن نسبت به برپایی چادر اقدام ننمایند.

-مسافران و گردشگرانی که دچار مشکلاتی ناشی از شرایط نامناسب جوی گردیده‌اند می‌توانند به ایستگاههای امدادی و اسکان اضطراری تدارک شده توسط ستادهای اجرائی خدمات سفر استانها مراجعه کنند.

-مسافران و گردشگران می‌توانند برای اعلام مشکلات و دریافت راهنمائی‌های لازم با شماره 09669 تماس حاصل فرمائید.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همواره بر حفظ ایمنی و سلامت مسافران، گردشگران و زائران عزیز در سرتاسر کشور تاکید و از کلیه دستگاههای متولی درخواست همکاری و مساعدت لازم را دارد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha