مدیركل دفتر اعتیاد بهزیستی كشور گفت: عملی شدن كارآموزی و اشتغال در مراكز ترك اعتیاد، می‌تواند معضل بیكاری معتادان را برطرف كند

كارآموزی در مراكز ترك اعتیاد معضل بیكاری معتادان را حل می‌كند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی كشور، فرید براتی‌سده افزود: همایش یك دهه تلاش سازمان بهزیستی در درمان اعتیاد، با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف بهزیستی در درمان و بازپروری معتادان، شنبه 28 بهمن‌ماه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود.
وی از بهزیستی به عنوان نخستین دستگاه پیشگیری و درمان اعتیاد در كشور نام برد و خاطرنشان كرد: آنچه در این یك دهه به دست كارشناسان سازمان بهزیستی در زمینه اعتیاد ایجاد شده، یك سرمایه ملی ماندگار برای كشور است كه هرگونه بی‌توجهی یا غفلت از آن بیش از آنكه چشم بستن بر همت نیروهای سازمان در این حوزه باشد، به هدر دادن منابع و سرمایه‌ كشور است.
برای حضور چهره‌های دانشگاهی و علمی كشور را در چرخه درمان اعتیاد حیاتی دانست و اظهار داشت: در این همایش یك روزه موضوع پیشگیری و درمان اعتیاد توسط اساتید دانشگاهی، روانشناسان، جامعه‌شناسان و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد از زاویه‌های مختلف مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی پرداختن به ابعاد علمی، اجتماعی، حمایتی، درمانی و روانشناختی معتادان را بسیار ضروری دانست و تأكید كرد: اعتیاد یك معضل اجتماعی است و قبل از آنكه مسائل درمانی آن مطرح باشد باید چرخه پیشگیری و درمان مبتنی بر مسائل اجتماعی دیده شود.
براتی تصریح كرد: در حال حاضر تنها یك الگوی درمانی مورد توجه است در حالی كه روشهای درمانی و غیر درمانی مختلفی در زمینه درمان وجود دارد.
مدیركل دفتر اعتیاد خاطرنشان كرد: باید از تمام ظرفیت‌های علمی و آموزشی كشور در پیشگیری و درمان اعتیاد استفاده كنیم و با بهره‌گیری از پتانسیل‌های مردمی همچون سازمان‌های مردم نهاده و معتادان بهبود یافته، روند درمان و پیشگیری از اعتیاد را تسریع كنیم.
وی اظهار داشت: كارآموزی و اشتغال در مراكز روزانه بحثی است كه با عملی شدن آن می‌توان معضل بیكاری معتادان بهبود یافته را برطرف كرد و امروز بیش از همیشه باید به بحث حمایت اجتماعی از معتادان توجه كنیم.
براتی تصریح كرد: تمام اساتید و كارشناسان مراكز دانشگاهی، نیروهای مددكاری و روانشاسان برای پیشگیری از اعتیاد به كمك ما بیایند تا بتوانیم این راه را با سرعت بیشتری طی كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha