عضو هیئت مدیره جمعیت مامایی ایران با تاکید بر اینکه زنان سنجش تراکم استخوان را در سنین یائسگی فراموش نکنند، گفت: زنانی که یائسه شده‌اند ممکن است در معرض خطر پوکی استخوان و آرتروز قرار بگیرند، بنابراین ورزش مداوم و ایمن می‌تواند بر سلامت استخوان‌ها اثر بگذارد.

زنان سنجش تراکم استخوان را در سنین یائسگی فراموش نکنند

فرحناز محمدی سعادت در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یائسگی یک دوره طبیعی در زندگی زنان است، اظهار کرد: علائم یائسگی را باید پذیرفت یائسگی بیماری نیست.

وی به زنان یائسه توصیه‌ کرد: سعی کنید از داروهای هورمونی استفاده نکنید. گفته می‌شود داروهای هورمونی که در دوره یائسگی برای کاهش علائم یائسگی تجویز می‌شوند، سرطان‌زا هستند بویژه یکی از عوامل ایجاد سرطان پستان مصرف همین داروهای هورمونی است.

بیشتر بدانید: چه کسانی باید تست سنجش تراکم استخوان بدهند؟

عضو هیئت مدیره جمعیت مامایی ایران ادامه داد: علائم یائسگی عبارتند از گرگرفتگی به این شکل که نیمه بدن داغ و صورت قرمز شده و عرق سرد بر بدن می‌نشیند. علامت‌های دیگر این روند طبیعی در زندگی، افسردگی و دردهای شایع استخوانی به دلیل کمبود کلسیم در بدن است.

محمدی سعادت با اشاره به اینکه ممکن است این علائم از نزدیک سن یائسگی شروع شود و تا یک سال ادامه پیدا کند که گاهی آزار دهنده می‌شود عنوان کرد: به عبارت دیگر این علائم قدری زودتر از زمان اصلی قابل انتظار یائسگی، خودشان را نشان می‌دهند.

وی افزود: خوردن آب خنک، کم کردن لباس و در معرض هوای خنک قرار گرفتن گرگرفتگی را کاهش می‌دهد. بهتر است از دارو استفاده نشود.

عضو هیئت مدیره جمعیت مامایی ایران با تاکید بر اینکه در دوران یائسگی نیاز زنان به حمایت عاطفی بویژه از سوی همسرشان بیشتر می‌شود، گفت: کنار آمدن با کاهش میل جنسی که از ویژگی‌های این دوره است نیز با حمایت‌های عاطفی از زنان راحت‌تر است.

محمدی سعادت به ارائه چند توصیه تغذیه‌ای پرداخت و گفت: مصرف کشک و در صورت نیاز مکمل‌های کلسیم و عدم مصرف نوشابه‌های گازدار و سیگار از توصیه‌های غذایی است.

وی افزود: سنجش تراکم استخوان را در سنین یائسگی فراموش نکنید. زنانی که یائسه شده‌اند ممکن است در خطر پوکی استخوان و آرتروز قرار بگیرند، بنابراین ورزش مداوم و ایمن می‌تواند بر سلامت استخوان‌ها و کارکرد آنها تاثیر بگذارد. ورزش مداوم و مرتب می‌تواند پیشرفت آرتروز و پوکی استخوان را در زنان یائسه کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha