یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 108321

یک جراح دندانپزشک با بیان اینکه بهترین راهکار پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان در ایام دید و بازدید شست و شوی دهان با آب ساده است گفت: والدین می توانند حتی در اتومبیل دندان کودک را با مسواک و بدون استفاده از خمیر دندان تمیز کنند.

مراقب دندان‌های کودکان خود در نوروز باشید

سلامت نیوز: یک جراح دندانپزشک با بیان اینکه بهترین راهکار پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان در ایام دید و بازدید شست و شوی دهان با آب ساده است گفت: والدین می توانند حتی در اتومبیل دندان کودک را با مسواک و بدون استفاده از خمیر دندان تمیز کنند.

دکتر میترا برادران در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه خطر پوسیدگی دندان کودکان در ایام نوروز افزایش می یابد، گفت: کودکان در این ایام تمایل بیشتری به مصرف مواد شیرینی و تنقلات دارند که گاه منع مصرف آنها کمی دشوار است.

وی با تاکید بر اینکه کودکان باید برای حفظ سلامتی دندان ها، مواد شیرین را در حد تعادل مصرف کنند گفت: تمیز کردن دندان ها پس از صرف مواد شیرین مانع از پوسیدگی دندان ها می شود.

برادران با اشاره به اینکه کودکان در کشور سوییس بیشترین مقدار شکلات را مصرف می کنند و کمترین میزان پوسیدگی دندان را دارند گفت: علت کاهش میزان پوسیدگی دندان کودکان در این کشور این است که نحوه حفاظت از دندان ها به خوبی به آنها آموزش داده شده است، آنان به جای اینکه شکلات را در چند مرحله و به دفعات در طول روز مصرف کنند، همان مقدار شکلات را در یک یا دو نوبت در روز مصرف کرده و بلافاصله دندان ها را تمییز می کنند.

این جراح دندانپزشک با تاکید بر اینکه نباید بلافاصله پس از صرف شکلات دندان ها را مسواک زد گفت: این کار موجب ساییدگی دندان در اثر تماس با مواد شیرین می شود، البته این نکته در مورد مواد ترش هم صدق می کند.

وی افزود: بهترین راهکار حفظ دندان ها پس از صرف مواد شیرین این است که دهان و دندان را با آب ساده شسته و پس از گذشت مدت زمان 20 دقیقه دندان ها با مسواک تمییز شود.

برادران در پایان یادآور شد: هنگام دید و بازدیدهای ایام نوروز که امکان مسواک زدن دندان کودکان وجود ندارد، مادران می توانند مسواکی را برای کودک در کیف نگه دارند و در فاصله زمانی دیدو بازدیدها حتی در اتومبیل دندان کودک را با مسواک و بدون خمیر دندان تمیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha