یک فلوشیپ گوارش با بیان اینکه افراد برای پیشگیری از بیماری‌های گوارشی مواد غذایی را از رستوران‌های بین راهی و دستفروشان به هیچ‌وجه خریداری نکنند، گفت: در صورت بروز اسهال مسافرتی از مصرف غذاهای چرب خودداری شود.

سلامت نیوز: یک فلوشیپ گوارش با بیان اینکه افراد برای پیشگیری از بیماری‌های گوارشی مواد غذایی را از رستوران‌های بین راهی و دستفروشان به هیچ‌وجه خریداری نکنند، گفت: در صورت بروز اسهال مسافرتی از مصرف غذاهای چرب خودداری شود.

دکتر علی عسگری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مسمومیت‌های غذایی از مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های هنگام سفر است، افزود: افراد برای پیشگیری از بیماری‌های گوارشی از رستوران‌های بین راهی و دستفروشان به هیچ‌وجه غذا خریداری نکنند.

این متخصص داخلی با بیان این مطلب که در طول سفر حتما مواد غذایی خانگی مصرف شود، اظهارکرد: باید کنسروها پیش از مصرف 20 دقیقه جوشانده شوند و تا حد امکان در طول سفر باید از مصرف سوسیس و کالباس پرهیز کرد و باید سبزی و میوه جات تازه بیشتری استفاده شود.

وی گفت: در طول سفر برای جلوگیری از کم آبی و یبوست افراد حداقل روزانه 6 لیوان مایعات بنوشند. بهتر است که از آب‌های بسته بندی که سلامت آن مورد اطمینان است مصرف کرده و تا حد امکان از مصرف آبمیوه‌های مصنوعی و نوشابه‌های گازدار پرهیز شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که بهتر است در طول سفر از مصرف لبنیات محلی در مکان‌های عمومی خودداری شود، توصیه کرد: افراد در سفر حتما از لبنیات پاستوریزه مصرف کنند و اگر علاقمند به مصرف شیر باز هستند حتما قبل از مصرف آن را بجوشانند تا آلودگی و میکروب های آن از بین برود.

این فلوشیپ گوارش در پایان یادآور شذ: درمان بیماری اسهال مسافرتی، مصرف مایعات زیاد، مصرف غذاهای سالم و پرهیز از غذای چرب است. همچنین مصرف 2 تا 3 قرص دیفنوکسیلات مانعی ندارد به شرط آن که اسهال غیرخونی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha