دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 108349

مدت زمانی که قلب پس از مرگ مغزی زنده می‌ماند!

سلامت نیوز: پس از مرگ مغزی هیچ گونه حیاتی در فرد وجود نخواهد داشت و در این هنگام اعضای بدن زمان طلایی برای زنده ماندن دارند.


فرامرز امیری متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: از نظر پزشکی مرگ مغزی زمانی ایجاد می‌شود که آسیب مغز و ساقه‌ی آن به اندازه‌ای باشد که با حیات منافات‌داشته باشد به  عبارت دیگر فرد کار کرد تنفسی‌ یا احشایی‌ دارد اما هیچ گونه شانسی برای زنده ماندن ندارد پس بعد از تایید مرگ مغزی هیچ گونه حیاتی در فرد وجود نخواهد داشت.

 وی افزود: بعد از مرگ مغزی به فاصله‌ی چند روز سیستم اعصاب قلب و احشا‌ء از بین می‌روند و کارکردشان‌ را از دست می‌دهند اما با استفاده از دارو‌هایی که به بیمار داده می‌شود و حمایت‌هایی که از او می‌شود قلب کار می‌کند و چون قلب سالم است می‌توان آن را به فرد دیگری پیوند داد.

امیری تصریح کرد: احشاء و اعضای بدن در هنگام مرگ مغزی زمان طلایی برای زنده ماندن دارند که بعد از این زمان خود به خود از بین می‌روند در صورتی که فرد، اعضا قابل پیوند داشته باشد یعنی شخص بیماری خاصی نداشته باشد و احشاء او سالم باشد پس از 3 تا 4 روز می‌توانیم آنها را پیوند دهیم.

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: بنابر این اگر بخواهیم اعضای بدن فردی که دچار مرگ مغزی شده پیوند دهیم باید در عرض سه تا 4 روز تصمیم گیری نماییم زیرا قلب 3 تا 4 روز پس از مرگ مغزی زنده می‌ماند و پس از این مدت از بین می‌رود و قابلیت پیوند نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha