رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با اشاره به تخریب بخشی از منابع طبیعی این شهرستان به دنبال فعالیت غیراصولی معادن از استمرار این روند انتقاد کرد.

سلامت نیوز: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با اشاره به تخریب بخشی از منابع طبیعی این شهرستان به دنبال فعالیت غیراصولی معادن از استمرار این روند انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، داریوش عباسی با اشاره به تخریب های صورت گرفته در سطح منابع طبیعی این شهرستان طی سال گذشته افزود: به دنبال آتش سوزیهای رخ داده طی سال 92 در سطح 117 هکتار از اراضی ملی بروجرد عملیات اطفای حریق انجام شده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که طی سال گذشته با شناسایی متخلفان مبلغ 510 میلیون ریال بابت خسارتهای وارده به اراضی ملی از عاملان تخریب گرفته شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با اشاره به روند تخریب و قاچاق گونه های گیاهی در این شهرستان بیان داشت: در سال گذشته هزار و 643 کیلوگرم موسیر قاچاق به مبلغ 41 میلیون و956 هزار ریال کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به فعالیتهای پیشگیرانه در زمینه مقابله با آتش سوزی در سطح منابع طبیعی بروجرد بیان داشت: در سال 92 یگان حفاظت منابع طبیعی بروجرد توانست 350 کیلومتر آتش بر در سطح اراضی ملی این شهرستان اجرا کند.

عباسی تصریح کرد: این عملیات  37 میلیون ریال هزینه در برداشته که در صورت تخصیص اعتبار بیشتر می توانیم دو هزار کیلومتر آتش بر در سطح اراضی ملی بروجرد اجرا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تخریب منابع طبیعی توسط معادن بروجرد اشاره کرد و افزود: در سال 92  در بازدید از 12 معدن بروجرد مشاهده کردیم که بهره برداران خسارت زیادی به منابع طبیعی بروجرد وارد کرده اند.

وی با انتقاد از فعالیت غیراصولی معادن بروجرد و تخریب منابع طبیعی ادامه داد: به محض صدور مجوز برای بهره برداران معادن این افراد با نادیده گرفتن قوانین در راستای تخریب منابع طبیعی هر اقدامی انجام می دهند.

عباسی با بیان اینکه جریمه های در نظر گرفته شده برای تخریب منابع طبیعی توسط معادن بالاست افزود: با وجود اینکه بهره برداران جریمه های سنگینی به خاطر تخلفات خود پرداخت می کنند اما به تخریب منابع طبیعی ادامه می دهند.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همکاری همه متولیان در حوزه معادن برای جلوگیری از استمرار تخریب ها یادآور شد: متاسفانه بهره برداران معادن خوب عمل نمی کنند و منابع ملی را به بهانه اشتغالزایی و توسعه از بین می برند که باید در این روند تجدید نظر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha