صندوق كودكان سازمان ملل متحد "یونیسف" اعلام كرد: طبق تحقیقات این صندوق، كودكان در آمریكا و انگلیس در بدترین وضعیت كیفیت زندگی به سر می‌برند و این كشورها از این نظر در دو ردیف آخر بین كشورهای صنعتی قرار دارند.

یونیسف : كودكان در آمریكا و انگلیس بدترین وضعیت كیفیت زندگی را دارند

به گزارش سلامت نیوز طبق گزارش یونیسف كه روز چهارشنبه در برلین در یك كنفرانس مطبوعاتی با حضور "هایده زیمونیس" رییس یونیسف در آلمان منتشر شد، در تحقیقات انجام شده از ‪ ۲۱‬كشور صنعتی، هلند به عنوان دارنده بهترین كیفیت زندگی برای كودكان و مهربان‌ترین جامعه نسبت به كودكان، ردیف اول این تحقیقات را به خود اختصاص داد و سوئد، دانمارك و فنلاند در ردیف‌های بعدی آن قرار دارند .

این در حالیست كه سوئیس در ردیف ششم، آلمان در ردیف یازدهم، اتریش در ردیف هیجدهم، آمریكا در ردیف بیستم و انگلیس در ردیف بیست و یكم این جدول قرار گرفته اند.

با توجه به این جدول، وضیعت و موقعیت كودكان در آلمان نیز در مقایسه با دیگر كشورهای اتحادیه اروپا مطلوب نیست و نگران‌كننده محسوب می شود.

هایده زیمونیس نیز گفت: وضعیت در آلمان اصلا مطلوب و خوب نیست و باید اقداماتی در این رابطه صورت گیرد.

یونیسف در این گزارش خود در مورد وضعیت مالی، بهداشتی و سلامتی، آموزش، روابط كودكان با والدین و همسالان خود، روش زندگی و ریسك‌ها و همچنین ارزیابی كودكان و نوجوانان از وضعیت خود تحقیق كرده است.

چندی پیش نیز گزارش تكان‌دهنده ای درباره وضع فقر بین كودكان آلمانی در این كشور منتشر شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha