پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: 108418

تب لاغری تب تندی است. خیلی‌ها حال و حوصله وزن كم كردن طی چند ماه را ندارند و دلشان می‌خواهد یك‌شبه ره صدساله را طی كنند. از سویی نه می‌توانند جلوی خوردنشان را بگیرند و نه طاقت گرسنگی دارند...

با گرفتن این رژیم های لاغری مرگتان حتمی است!

سلامت نیوز: تب لاغری تب تندی است. خیلی‌ها حال و حوصله وزن كم كردن طی چند ماه را ندارند و دلشان می‌خواهد یك‌شبه ره صدساله را طی كنند. از سویی نه می‌توانند جلوی خوردنشان را بگیرند و نه طاقت گرسنگی دارند...

در مورد رژیم‌های اصولی و خوردن به اندازه و افزایش كیفیت غذا هم صحبت نكنیم چون افرادی که دنبال رژیم‌های خاص می‌گردند حوصله وقت گذاشتن و تغییر سبک زندگی‌شان را ندارند.خلاصه دنبال راه‌هایی هستند كه به اجبار جلوی غذاخوردنشان را بگیرد و یك ماهه به وزن ایده‌آلشان برسند. برخی از رژیم‌های عجیب و غریب را كه مد روز شده به شما معرفی می‌کنیم. البته این رژیم‌ها بدون عارضه نیستند و ممکن است جانتان را سر آنها از دست بدهید. سنجیدن خوب و بد ماجرا با خودتان...

رژیم چسب

پایه و اساس این رژیم بسیار ساده است. چسبی خاص كمی بزرگ‌تر از تمبر پستی روی زبان چسبانده می‌شود. جنس این چسب از ماده‌ای ساینده است كه اگر زبانتان را برای جویدن موادغذایی به كار گیرید باعث سایش و زخم شدن آن می‌شود. تنها چیزی كه می‌توانید با وجود این چسب بخورید سوپ و پوره است. حدودا یك سال است این رژیم در آمریكای لاتین طرفدار پیدا كرده و گرچه روی بسته‌بندی قیدشده شما به طور تضمینی در طول یك ماه حداقل 13 كیلوگرم كم می‌كنید هیچ حرفی در مورد احتمال التهاب و زخم شدن زبان و عفونت آن قیدنشده است.


رژیم نی

اساس رژیم نی بستن دهان و متصل كردن دندان‌های بالایی به آرواره پایین است. به این ترتیب فرد نمی‌تواند دهانش را باز كند و تنها می‌تواند برای پیشگیری از ضعف، موادغذایی آبكی را با نی بنوشد. این نوع رژیم در سال‌های دهه 2000 در آمریكا و آفریقای جنوبی طرفداران زیادی پیدا كرد. متاسفانه این روش چندان موفق نبود زیرا درد ناشی از بستن طولانی‌مدت دهان در برخی افراد باعث حالت تهوع و استفراغ می‌شد و بسته بودن دهان خود احتمال خفگی را در این شرایط افزایش می‌داد. نكته دیگر اینكه در شرایط اورژانسی لازم بود اتصال‌دهنده‌ها قطع شوند. این کار كه خود زمان اضافی می‌طلبد گاهی برای نجات فرد دیر بود اما جالب‌تر اینکه بررسی‌ها نشان داد تنها 5 درصد داوطلبان، 3 هفته این رژیم را تحمل و وزن قابل‌توجهی كم می‌كردند. سایر افراد تنها عوارض این رژیم عایدشان می‌شد.

رژیم پنبه

یك جعبه كفش بردارید و داخلش را با پنبه پر كنید. نتیجه چیست؟ جعبه سبك است اما داخلش پر شده. این مساله دقیقا پایه این رژیم است. فرد باید معده خود را با پنبه پر كند. در این شرایط در عین سبك بودن احساس سیری می‌كند. برای از بین بردن بو و طعم پنبه و در عین حال رساندن ویتامین به بدن پیشنهاد می‌شود آن را در آب پرتقال بزنند تا بلعیدنش راحت‌تر باشد. پنبه بدون كالری است و چون حجم معده را پر می‌كند جلوی گرسنگی را می‌گیرد. در برنامه صبح بخیر آمریكا در 11 ژوئن 2013 به این رژیم اشاره شد و دختر ادی‌مورفی آن را به شدت محكوم كرد گفت در كنار این رژیم غذایی بسیاری از دختران هم‌سن و سالش برای رفع گرسنگی كاغذ یا دستمال كاغذی می‌جوند. باید اضافه كنیم این نوع رژیم از نظر متخصصان بسیار خطرناك است زیرا ممكن است باعث مسدودشدن روده و حتی مرگ شخص شود.


رژیم آب و سركه

این رژیم در سال‌های دهه 1820 رایج شد. لورد بایرون شاعر كه در عین حال به آنوركسی و بولمی مبتلا بود ابداع‌كننده این رژیم شد و روزها تنها آب و سركه سیب می‌خورد. در حال حاضر هنوز بسیاری از خانم‌ها بعد از صرف وعده‌های غذایی سركه می‌خورند و گمان می‌كنند سركه چربی‌سوز است. این جنبه ماجرا هنوز از نظر علمی تاییدنشده اما به نظر می‌رسد بوی سركه اشتها را كاهش می‌دهد.


رژیم گراهام

این رژیم توسط سیلوستر گراهام در سال 1829 ابداع شد و شامل یك برنامه غذایی متشكل از میوه، سبزی و لبنیات بود. متاسفانه گرایش به این رژیم درنهایت باعث كوری آقای گراهام شد.


رژیم كرم

این رژیم در سال‌های دهه 1900 بسیار رایج بود و بسیاری از افراد سعی می‌كردند با خوردن تخم یا لارو حشرات خود را لاغر كنند. گرچه بسیاری با این روش وزن كم ‌كردند اما تعداد مرگ‌ومیر ناشی از آن نیز كم نبود. متاسفانه در سال 2009 تیرا بنكس، سوپر مدل ثروتمند ‌هالیوود فاش كرد هنوز هم مانكن‌های زیادی هستند كه با مصرف قرص‌های تخم كرم سعی می‌كنند وزن كم كنند.


رژیم بورلی هیلز

این رژیم درسال 1981 مد شد. براساس آن فرد باید 10 روز تا یك ماه تنها میوه بخورد. گرچه میوه‌ها حاوی ویتامین‌ بالایی هستند اما مصرف زیاد این موادغذایی سالم باعث افزایش بیرون‌روی و كاهش شدید آب بدن می‌شود كه با افت فشار احتمال مرگ را افزایش می‌دهد.

منبع: هفته نامه زندگی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha